استاندار خراسان جنوبی گفت: در هیات‌های مذهبی سه عنصر مردم، روحانی و مداح کنار هم جمع شده‌اند که فرصت بی بدیلی را برای انجام کارهای فرهنگی به وجود آورده است.

جواد قناعت  در همایش “شکرانه خدمت” و آیین تجلیل از خادمان و فعالان غدیر، محرم، اربعین و صفر ۱۴۰۲ بر لزوم توجه ویژه هیات‌های مذهبی به جهاد تبیین تاکید کرد و افزود: امروز وظیفه همه ما در جنگ ترکیبی دشمن، روشنگری و جهاد تبیین و مقایسه شرایط فعلی و گذشته است که هیات‌های مذهبی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید اطلاعات لازم و به روز پیرامون نقشه‌های دشمن به قشر جوان داده شود که نقش هیات‌ها و فعالان مذهبی در این راه مهم است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به مردمی بودن هیات‌های مذهبی ضروت توجه به مساله جهاد تبیین را همواره مورد تاکید قرار داده اند.

وی مستقل بودن هیات‌های مذهبی را از ویژگی‌های آنها ذکر کرد و افزود: هیات مذهبی وابسته به هیچ دولتی نیست و هزینه‌های آن توسط مردم تامین می‌شود.

قناعت گفت: امروز شاهد اجتماعات دینی اهل شیعه هستیم که این اجتماع و اثرگذاری آن را در ادیان دیگر نداشته ایم یا بسیار کم بوده است.

وی با بیان اینکه هیات باید آگاهی‌بخش باشد گفت: در طول تاریخ اسلام هیات‌های مذهبی موجب گسترش فرهنگ غنی و ناب دینی شده‌ و این فرهنگ را نسل به نسل منتقل کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: به فرموده و تاکید رهبر معظم انقلاب، نشست هیات‌های مذهبی نباید تک بعدی باشد بلکه باید تلفیقی از منطق و عقلانیت و احساس و عاطفه باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات هیات‌های مذهبی نباید صرف عزاداری باشد بلکه وقتی جوان یا نوجوان از هیات خارج می‌شود باید بر آگاهی‌های علمی او افزوده شود.

قناعت گفت: در کنار ضعف‌ها باید توفیقات و موفقیت‌های نظام را نیز بازگو کنیم تا خودشیفته نشویم.

وی بر همدلی و حفظ وحدت در جامعه تاکید کرد و افزود: در ایران مذاهب و قومیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند از این رو دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی در جامعه است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتخابات سال جاری گفت: کاهش مشارکت مردم از اهداف دشمن است اما موفق نخواهد شد.

وی از برگزاری این همایش که برای اولین بار به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد نیز قدردانی کرد.

در این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی جمعی از خادمان و فعالان غدیر، محرم، اربعین و صفر ۱۴۰۲ تجلیل شدند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور