مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: شانزدهمین همایش کمیته فنی قنوات کشور با حضور ۱۱ استان قنات خیز کشور در روزهای ۱۶ و ۱۷ تیرماه سال جاری (۱۳۹۸) در سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی برگزار می گردد.

محمدحسن غلامی با اشاره به اینکه همایش کمیته فنی قنوات کشور هر سال در دو نوبت و هر نوبت در یک استان برگزار می گردد، افزود: در کمیته ۱۱ استان قنات خیز به عنوان اعضای اصلی کمیته فنی قنوات کشور حضور دارند.

وی بیان کرد: بررسی دستورالعمل اجرایی، حل مشکلات قنوات، اصلاح فهرست بهای قنوات و بررسی اطلاعات مکانی قنوات در سطح کشور از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته و برگزاری این همایش می باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر مسئولین قنوات استان ها و شهرستان های خراسان جنوبی، شرکت هایی که مطالعه تهیه شناسنامه قنوات در استان ها بر عهده دارند، حضور خواهند داشت.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۳ استان به عنوان پایلوت برای ثبت اطلاعات قنوات انتخاب شدند که در نوبت دوم استان خراسان جنوبی هم به همراه تعداد دیگری از استان های کشور برای ثبت اطلاعات ورود پیدا کردند.

محمدحسن غلامی با بیان اینکه از حدود دو ماه پیش شروع به ثبت شناسنامه قنوات کرده ایم، افزود: در این مدت استان خراسان جنوبی با وارد کردن اطلاعات ۳۰۰ رشته قنات توانسته است رتبه دوم را در ثبت اطلاعات کسب کند.

لاز م به ذکر است که این شناسنامه ها در قالب GIS  قابل رویت می باشند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله