مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۱۵۵ کیلومتر پروژه احداث باند دوم محور طبس – یزد که در محدوده این استان واقع شده، تاکنون ۱۳ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۲۶ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اجراست.

وحید داعی روز پنجشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه احداث باند دوم محور طبس – یزد افزود: بنا به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری، پیشرفت فیزیکی پروژه به ۴۰ درصد می‌رسد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی مبنی بر تامین اعتبار مورد نیاز پروژه از طریق تهاتر بانکی پیش بینی می‌شود ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال مالی ۹۹ (تیرماه ۱۴۰۰) به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اقدامات گسترده اداره کل راه و شهرسازی استان در طبس، در حال حاضر ۱۵۲ کیلومتر معادل ۳۰ درصد از مجموع باندهای دوم در دست اجرای استان در حوزه این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این از مجموع ۶۶۱ کیلومتر باند دوم اجرا شده در سطح استان، ۱۷۰ کیلومتر در محدوده شهرستان طبس زیر بار ترافیک است.

طول پروژه باند دوم محور طبس – یزد ۳۴۰ کیلومتر است که ۱۵۵ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان خراسان جنوبی واقع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امروز از قطعه سوم باند دوم محور طبس – یزد بازدید کرد.

در این بازدید که در محدوده کیلومتر ۳۳ محور با پیمانکاری شرکت زرین سپاهان صورت گرفت، داعی آخرین وضعیت اجرایی این پروژه را بررسی کرد و دستورات لازم برای تسریع در روند اجرایی صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از پروژه ۵۶ واحدی طرح اقدام ملی مسکن و اجرای طرح‌های آماده‌سازی سایت‌های ۵۰ هکتاری و ۷۹ هکتاری شهر طبس بازدید کرد.

شهرستان طبس که از آن به عنوان بزرگترین شهرستان ایران یاد می‌شود، در چهارراه ارتباطی استان‌های خراسان جنوبی، یزد، کرمان و اصفهان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در طبس گفت: این شهرستان به لحاظ وسعت، جمعیت و موقعیت جغرافیایی خاص، نیازمند زیرساخت‌های ویژه است.

حمید ملانوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان طبس افزود: موقعیت جغرافیایی طبس در مسیر جاده‌های ترانزیتی اصلی که مسافرپذیری را به همراه دارد، ایجاب می‌کند زیرساخت‌های لازم در زمینه جاده‌ها، بهداشت و درمان و سایر حوزه‌ها تامین شود.

وی تاکید کرد: این موضوع با پروژه‌هایی که در سطح شهرستان در دست اجراست، به طور ویژه دنبال می‌شود.

طبس تا بیرجند ۲۷۰ کیلومتر فاصله دارد.