#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۱۵۱ دستگاه خودرو عمومی و وانت در استان از سال ۹۸ تاکنون به‌صورت رایگان به سامانه دوگانه‌سوز مجهز شد و این روند نیز ادامه دارد.

قربانعلی مردانی  اظهار داشت: شورای اقتصاد در سال ۹۸ مصوبه طرح ملی دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و شخصی را ابلاغ کرد که از ابتدای اجرای طرح استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در این راستا مشخصات ۲۲۶ دستگاه خودرو عمومی، آژانس و تاکسی‌های اینترنتی استان در سامانه مورد تایید گرفته و در انتظار نوبت‌دهی و تبدیل وضعیت هستند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: استفاده از سوخت پاک CNG ضمن مقرون به صرفه بودن برای شهروندان، در مقایسه با سایر سوخت‌های فسیلی کمترین اثر تخریبی را بر محیط زیست می‌گذارد.

وی افزود: فرایند تبدیل خودروها در سه مرکز مجاز برای خودروهای عمومی و باری به‌صورت رایگان و برای آژانس‌ها و اسنپ‌ها تنها با پرداخت ۲۵ درصد کل هزینه در حال انجام است.

مردانی گفت: با توجه به تداوم طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، وانت و آژانس‌ها ضروری است مالکان در سامانه https://gcr.niopdc.ir ثبت‌نام کرده و تا زمان تبدیل به دوگانه‌سوز شدن از سهمیه اعتباری برخوردار شوند و از این فرصت  استفاده لازم را ببرند.

وی تاکید کرد: براساس قانون و مقررات جاری شرکت و ادارات ذیربط در حال حاضر جایگاه‌های فعال دارای استانداردهای ایمنی و فنی بوده و با ظرفیت کامل مشغول به‌کار هستند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی افزود: چنانچه براساس بازدیدهای ادواری سازمان استاندارد و اداره CNG این شرکت، مولفه‌های فنی و ایمنی در هر یک از جایگاه‌های سطح استان دچار نقص باشند، با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، وفق مقررات اقدام قانونی با قید فوریت انجام می‌شود.