وی اظهار داشت: دشمن طمع تسخیر خاک ایران را در اوایل انقلاب کرد و در شرایطی که هنوز سپاه و بسیج در ابتدای شکل‌گیری بودند، مردم احساس تکلیف کردند و با لبیک به ندای امام خمینی (ره) به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و در این راه از بهترین سرمایه خود که جان است، گذشتند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بخشی از نیروهای ایثارگر دفاع مقدس در جبهه‌ها به شهادت رسیدند و برخی افراد نیز جانباز و اسیر شدند که شکنجه‌های زیادی را تحمل کردند، رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس باعث شد تا یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتد لذا امتیاراتی که قانون برای این عزیزان مشخص کرده، حق آنهاست و باید به آن قانون عمل شود.

وی با اشاره به اینکه امتیاراتی که قانون برای ایثارگران لحاظ کرده در برابر خدمات و رشادت‌های آنان بسیار اندک است افزود: قانون امتیازاتی را برای ایثارگران لحاظ کرده که دستگاه‌های اجرایی در اجرای این قوانین نباید تعلل کنند زیرا اگر این افراد از حق و حقوق قانونی خود باز بمانند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

طالبی تاکید کرد: باید اقدامات لازم برای تبدیل وضعیت بخشی از نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی که قانون استخدامی ایثارگران را شامل می‌شوند، هرچه سریعتر صورت گیرد تا این افراد برای حقوق سال آینده دچار ضرر نشوند و از حق و حقوق خود باز نمانند.

وی گفت: موضوع جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و وقتی قانونی تصویب شد باید اجرایی شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور