مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مقدمات احداث اولین شهرک رسانه‌ای کشور در خراسان جنوبی با مساعدت اداره‌ کل راه و ‌شهرسازی  فراهم شده است و این اداره کل موافقت خود را در زمینه واگذاری زمین برای ایجاد این شهرک اعلام کرده است.

علی فرخنده چهارشنبه شب در آیین نکوداشت روز بسیج رسانه در بیرجند اظهار داشت: باید نشست اداری شکل بگیرد که بتوانیم زمین‌ها را قطعه‌بندی و برای ایجاد زیرساخت اداری رسانه‌ها واگذار کنیم.

وی با اشاره به مشکلات مسکن خبرنگاران و اینکه این مطالبه از گذشته در بین رسانه‌ها مطرح شده که قرار است مسکن خبرنگاران به یک سرانجام برسد، بیان کرد: ما به جدیت جلسات مختلف را در این خصوص تشکیل و موضوع را پیگیری کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: با برگزاری جلسات مختلف از جمله با استاندار خراسان جنوبی تیمی را برای پیگیری مشکلات مسکن خبرنگاران تشکیل داده‌ایم که در حال پیگیری‌های اداری هستند.

فرخنده عنوان کرد: با پیگیری مشکلات مسکن خبرنگاران از راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی پاسخ داد چون درخواست صنفی در سطح شهر زیاد است ما نمی‌توانیم زمین اختصاص دهیم و خبرنگاران از طریق نهضت ملی مسکن اقدام کنند اما در زمین واگذاری مکان بهتر و تجمیع خبرنگاران می‌توانیم همراهی داشته باشیم.

وی گفت: برخی خبرنگاران توان پرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن را ندارند، اما در بخش مسکن روستایی همچنان پیگیر واگذاری زمین و ساخت مسکن هستیم و هر آنچه نیاز به پیگیری و مکاتبه داشته باشد در این خصوص دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: همچنین خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به سایت رسانه از تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون برای خرید کالاهای ایرانی استفاده کنند و در هفته گذشته به سه مورد از رسانه‌های مکتوب استان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد تشویقی پرداخت کردیم.

وی گفت: یک بسته حمایتی هم برای پایگاه‌های خبری فعال و رسانه‌های مکتوب در نظر گرفته‌ایم، همچنین رسانه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت را با پرداخت کمک بلاعوض تشویق خواهیم کرد.

فرخنده با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی رسانه‌ها و خبرنگاران استان در حال نهایی شدن است و به محض قطعیت اعلام می‌شود اضافه کرد: در سال آینده به صورت واقعی در جمع خبرنگاران مجموعه خراسان جنوبی خواهیم بود.

وی در ادامه به تحلیل کلمه رسانه پرداخت و گفت: حرف “ر” رسانه بحث روایت اول است و ضرورت روایت اول در شرایط فعلی کشور بسیار اهمیت دارد، “سین” رسانه سودمندی خبر است، خبری که نفعش هم برای نظام، هم برای تقویت روحیه مسئولان و هم خدمتی برای مردم باشد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: “الف” رسانه یعنی انقلابی قلم‌زدن و انقلابی خبر تولید کردن لذا نگاه انقلابی اهمیت ویژه‌ای در تولید خبر دارد.

وی اظهار داشت: “ن” نقد منصفانه را می‌رساند و در نقد کردن فقط دنبال این نباشیم که مخاطب بیشتری خبر را بخوانند بلکه باید نقد ما از جنس منصفانه باشد و حرف “ه” به نقش هدایتگری رسانه‌ها در سطح جامعه بر می‌گردد.

مسوول بسیج رسانه خراسان جنوبی هم در این مراسم با گرامیداشت ۲۱ دی ماه سالروز شهادت غلامرضا رهبر که روز بسیج رسانه نام دارد، گفت: غلامرضا رهبر، خبرنگار شهید صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ۲۱ دی سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

سجاد رضایی افزود: وی نوع خاص و جذاب از گزارشگری را در جنگ تحمیلی بنیان نهاد و در فضای طراحی عملیات هم حضور چشمگیری داشت.

وی گفت: خبرنگاران افراد راهبردی هستند چون در کف میدان با نگاه راهبردی سعی دارند از زوایای مختلف مشکلات جامعه را ببیند و برای حل آنها تلاش کنند.

مسوول سازمان بسیج رسانه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین و در فتنه اخیر نیز به عنوان مدافع انقلاب فعالیت کردند.

وی افزود: از همه مسوولان درخواست داریم با توجه به اینکه قاعده دشمن در فتنه اخیر و جنگ ترکیبی، مشهود است از خبرنگارانی که مجاهدانه و بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می‌کنند مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

۲۱ دی ماه سالروز شهادت “غلامرضا رهبر” گزارشگر شهید صدا و سیما در دوران دفاع مقدس، روز بسیج رسانه نام دارد.