محموله البسه و پوشاک اموال تملیکی با صدور مجوزهای قانونی به اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی برای توزیع بین جامعه هدف واگذار شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در مراسم واگذاری این محموله که با حضور دادستان بیرجند و جمعی از مسوولان در انبار اموال تملیکی استان برگزار شد گفت: مددجویان بهزیستی همواره مورد حمایت بوده‌اند و اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان نیز براساس رسالت‌های ذاتی و قوانین و مقررات، خدماتی به این جامعه هدف داشته است.

مرتضی ذاکریان افزود: امروز نیز محموله‌ای شامل پنج هزار دست البسه و پوشاک به مددجویان بهزیستی استان تقدیم می‌شود، که امیدواریم با این اتفاق مددجویان بهزیستی با نو شدن طبیعت بتوانند لباس خود را نیز نو کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم گفت: امیدواریم با همکاری و تلاش جهادی مدیران ادارات اموال تملیکی، امور اقتصادی و دارایی استان و مجموعه‌های قضایی خراسان جنوبی قدمی برای محرومان برداریم.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان با بیان اینکه در گذشته اموال قاچاق کشف شده سوزانده می‌شد ادامه داد: امروز از این محل به مددجویان نهادهای حمایتی و انجمن حمایت از زندانیان کمک شده که قدمی موثر در راستای شاد شدن مددجویان است.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا، خشکسالی و عوامل دیگر موجب مشکلات اقتصادی در جامعه شده و از این جهت باید با کمک به محرومان از آسیب‌های بعدی جلوگیری کنیم.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: دستورات دادستان مرکز استان زمینه‌ بهبود وضعیت انبارهای اموال تملیکی را به وجود آورده و مانع از رسوب این اموال شده است.

مهدی اسماعیل‌پور افزود: با توجه به تاکید مجموعه دادستانی نسبت به تعیین تکلیف به‌موقع اموال تملیکی همکاری خوب مجموعه اقتصادی و بخش قضایی استان موجب پیشگیری از رسوب اموال قاچاق شده است.

وی با بیان اینکه توزیع پنج هزار دست البسه بین مددجویان بهزیستی نیز با همکاری دادستان بیرجند انجام شده است گفت: ۱۰ هزار البسه نیز به همین شکل بین مددجویان کمیته امداد استان، انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی و مراکز نیکوکاری توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به نزدیک شدن به سال نو، جامعه هدف بهزیستی به این اتفاق مبارک و توزیع البسه نیاز دارد.

حسن شرفی به وجود بیش از ۲۴ هزار معلول در استان اشاره کرد و گفت: ۵۷ مرکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند و جامعه هدف این نهاد به واسطه متحمل شدن هزینه‌های درمان محرومیت مضاعفی نسبت به دیگر نیازمندان جامعه دارد.

وی ادامه داد: برخی از مددجویان بهزیستی توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و تعداد دیگری به واسطه نداشتن سرپرست یا بدسرپرستی در مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور