معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم عزاداری و  خبر داد.
؛ سید علی زمزم با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی، مراسم تعزیه خوانی در دو نقطه از بیرجند برگزار می شود، افزود: این مراسم به همت گروه تعزیه داران حضرت سید الشهدا (ع) طی روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه جاری در هیئت حسینی حاجی آباد بیرجند و چهارشنبه ۳۰ شهریور در حسینه امام رضا (ع) برگزار می شود.
زمزم شروع مراسم را بعد از نماز مغرب و عشا عنوان کرد و افزود: به تصویر کشیدن واقعه کربلا، مظلومیت امام حسین (ع) و انتقال پیام عاشورا به جهانیان از جمله اهداف برگزاری مراسم تعزیه خوانی است.
وی با اشاره به نقش موثر تعزیه در افکار جامعه بیان کرد: تعزیه خوانی با محتوای اسلامی می تواند خواستگاه طرح وقایع جانگداز حادثه کربلا برای نسل جوان و نوجوان باشد و فرهنگ عاشورایی که فرهنگ عزت و عزتمندی است، را در سطح جامعه گسترش دهد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در سوگواره تعزیه خوانی، مردم با اهداف قیام عاشورا در قالب هنر تعزیه آشنا می شوند که امید است شاهد ارتقای هنر تعزیه در استان باشیم.
 گفتنی است؛ این مراسم با همکاری و مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، منطقه ویژه اقتصادی استان، مراکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی استان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند، مرکز علمی کاربردی شهرستان بیرجند، موسسه فرهنگی هنری افق هزاره و هیئت حسینی حاجی آباد برگزار می شود‌.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور