فرماندار بیرجند گفت: ۱۱۵ شعبه اخذ رای در مرکز استان راه‌اندازی شد و انتخابات شورای شهر در تمامی این شعب به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

علی ناصری روز جمعه افزود: در شهرستان بیرجند ۲۳۰ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا دایر شد که از این تعداد ۱۱۵ شعبه مربوط به شهر بیرجند است و ۱۱۵ شعبه برای نقاط روستایی شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: از ۱۱۵ شعبه روستایی، ۸۵ شعبه سیار و ۳۰ شعبه اخذ رای ثابت است همچنین از مجموع ۱۱۵ شبه اخذ رای شهری، ۱۱۰ شعبه ثابت و پنج شعبه سیار است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند گفت: در راستای حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای این شهرستان از ۲۰۵ شعبه در انتخابات قبلی به ۲۳۰ شعبه افزایش یافته که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: یک شعبه اخذ رای سیار برای مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که عوامل اجرایی آن از کادر درمان شهرستان و دارای لوازم حفاظت فردی هستند.

ناصری گفت: هماهنگی‌ لازم انجام شده تا تمامی بیماران کرونا مثبت در شهرستان بیرجند بتوانند از ساعت ۱۰ تا ۱۳ امروز به شعبه سیار اخذ رای واقع در پارک خانواده در ابتدای خیابان سجادشهر مراجعه و در انتخابات شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات شورای شهر بیرجند به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود افزود: فایل‌های آموزشی نحوه رای الکترونیک توسط صدا و سیما و رسانه‌ها برای مردم به آموزش گذاشته شده است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه ابتدا ۱۱۳ دواطلب برای عضویت در شورای اسلامی شهر بیرجند ثبت‌نام کردند گفت: از این تعداد ۱۵ نفر صلاحیت در هیات‌های اجرایی و نظارت احراز نشد و ۱۴ نفر به دلایل مختلف انصراف دادند.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمار ۸۴ نفر در ۲۸ خرداد ماه برای ۹ کرسی اصلی شورای شهر بیرجند رقابت می‌کنند.

ناصری گفت: در مناطق روستایی شهرستان بیرجند هم ۹۳۵ نفر برای ۱۵۳ کرسی شوراها با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: ۱۶۱ روستای در بخش مرکزی بیرجند داریم که تعداد داوطلبان هشت روستا به دلایل مختلف به حد نصاب نرسید و انتخابات در این روستاها برگزار نخواهد شد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند افزود: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد در شهر بیرجند و ۱۵۳ روستای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از یک ماه گذشته همه تلاش‌ها صورت گرفته تا انتخابات سالم و امن در مرکز استان برگزار شود گفت: مردم با خیال راحت و بدون دغدغه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند چرا که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای رعایت می‌شود.

ناصری عنوان کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری حضور مردم در پای صندوق‌های رای در این برهه زمانی خیلی اهمیت دارد تا برگ زرینی دیگری در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی رقم بخورد.

وی گفت: مردم شهرستان بیرجند همواره حضوری پررنگ و مشارکت بالای ۷۰ درصدی در انتخابات گذشته داشته‌اند و در انتخابات ۱۴۰۰ هم حضور باشکوهی خواهند داشت.

فرماندار بیرجند افزود: پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان بیرجند ۲۰۰ هزار نفر افراد واجد شرایط رای دادن داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه امسال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی و خدماتی برگزاری انتخابات را برعهده دارند گفت: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، زمان رای‌گیری از ساعت هفت صبح امروز تا ۲ بامداد شنبه ۲۹ خرداد ادامه خواهد داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، امروز (جمعه) ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح امروز در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۳۱ شهر دارد که ۵۹ درصد جمعیت این استان ساکن شهر هستند و ۴۱ درصد در روستاها سکونت دارند.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی دایر می‌شود که با توجه به لزوم حفظ سلامتی مردم تعداد شعب اخذ رای در این استان ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل افزایش پیدا کرده است.

بیش از ۲۴ هزار نفر در این استان به عنوان عوامل اجرایی، برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد را برعهده دارند.