۲ تفاهم‌نامه اجرای طرح گردشگری با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران به امضا رسید.

، این تفاهم‌نامه‌ها روز چهارشنبه برای اجرای طرح گردشگری در مجاورت سد فرخی قاین و آبگرم روستای حسن‌آباد فردوس امضا شد.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در غرفه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌ و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی که در تهران برپاست، بر حل مشکل سرمایه‌گذاران این ۲ طرح تاکید کرد و گفت: وضعیت تامین زیرساخت‌ها بررسی شده و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران برطرف شود.

جواد قناعت افزود: فرمانداری فردوس برای تامین برق و گاز پروژه گردشگری آب گرم حسن‌آباد فردوس اقدام کند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز مشکل راه این پروژه را حل کند.

وی با اشاره به همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی امسال گفت: با همدلی، مشارکت و کار تیمی، دستگاه‌های اجرایی به اهداف خود و اقدام برای توسعه استان نزدیک‌تر می‌شوند.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها تدابیر و همکاری لازم برای واگذاری زمین و احداث تأسیسات مورد نیاز سرمایه‌گذار گردشگری انجام و همکاری می‌شود تا مشکلات سرمایه‌گذار کاهش یابد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی‌ و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که تا ۲۱ بهمن برپاست، ۲۰۰ فعال صنعت گردشگری از ۴۷ کشور جهان حضور دارند.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور