استاندار خراسان جنوبی بر شتاب بخشیدن به روند اجرای پروژه انتقال آب تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط بارندگی‌ها، خشکسالی پی در پی و افت منابع آبی، پروژه انتقال آب به خراسان جنوبی از اولویت‌های نخست برنامه‌های استان است.

جواد قناعت در دیدار مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) در تهران تصریح کرد: موضوع انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به‌طور ویژه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه انتقال آب توسط شرکت ایمواسکو افزود: اینکه پروژه انتقال آب در محدوده سرزمینی خراسان جنوبی نیز وارد فاز اجرا شده، جای تقدیر دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه به‌طور همزمان از مبدأ و مقصد در حال اجراست، روند اجرای کار را سرعت می‌بخشد.

وی انتظار استان از ایمواسکو و حوزه‌های متولی را شتاب بخشیدن به شرایط موجود عنوان کرد و افزود: این پروژه که نیاز آبی صنایع را مرتفع می‌سازد، یک زیرساخت مهم در رونق بخشیدن به تولید و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همراه بود، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه انتقال آب، اعلام میزان نیاز آبی واحدهای صنعتی به جهت برنامه‌ریزی بهتر به عنوان مطالبه شرکت تامین آب صنایع و معادن مطرح شد.

بنا به اطلاعات ارائه شده در این نشست، ۲۰  کیلومتر از خط فرعی پروژه انتقال آب از محل سنگان خواف به سمت خراسان جنوبی اجرا شده و با تهیه لوله‌های مورد نیاز، کار بدون وقفه در حال اجراست.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور