فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در یک عملیات جداگانه ۲ هزار و ۹۲۱ کیلوگرم مرفین در استان کشف شد که بزرگترین محموله کشف شده بوده که تاکنون سابقه نداشته است.

سردار ناصر فرشید روز چهارشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از این محموله کشف شده، افزود: در این عملیات ۲ نفر دستگیر و یک دستگاه تریلی توقیف شد.

وی با بیان اینکه این محموله از سمت استان‌های شرقی بارگیری شده و قرار بود به سمت استان‌های مرکزی کشور هدایت شود، اضافه کرد: با تزبینی و اقدامات پلیسی در ایستگاه بازررسی سهل آباد توسط ماموران نیروی انتظامی توقیف شد و دستگیری سایر اعضای باند و افراد مرتبط هم در دستور کار قرار دارد.

سردار فرشید افزود: این محموله مرفین در بار برنج جاسازی شده بود و بزرگترین محموله‌ای است که تاکنون سابقه نداشته و مواد کشف شده برای اقدامات بعدی به تهران ارسال می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون توسط دستگاه‌های مقابله کننده با مواد مخدر ۶۴ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده که ۹۴ درصد آن توسط ماموران و رزمندگان پلیس استان بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۹۶ باند در زمینه حمل و جابه‌جایی و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است که افزایش ۱۰ درصدی دارد.

سردار فرشید بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت هزار و ۶۰۰ قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردیم، همچنین هزار و ۵۰۰ خودرو توقیف شده‌ که توقیف خودروها ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی عنوان کرد: همکاران من در مجموعه نیروی انتظامی استان با ایثارگری و روحیه جهادی در حال تلاش هستند به گونه‌ای که کشفیات ما در سال گذشته و سال جاری در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سردار فرشید بیان کرد: خراسان جنوبی از نظر کشفیات مواد مخدر اگر بخواهیم به لحاظ جمعیت ارزیابی کنیم رتبه اول را دارد ولی از نظر مقدار کشفیات مواد رتبه چهارم را در کشور داریم.

وی اظهار داشت: با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم نهایت تلاش خود در راستای خدمت به مردم را بکار گرفته‌ایم، اگر امکانات و تجهیزات بیشتری در اختیار داشته باشیم، استفاده بهتری خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: حضور استاندار در این مراسم باعث انگیزه و قوت قلب همکاران ما خواهد بود.