معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد شماره تلفن‌های همراه مشترکان استان در سامانه شرکت برق برای اجرای طرح قبض سبز ثبت شده است.

ب محسن بخشایی اظهار داشت: طرح قبض سبز که شروع آن از ابتدای امسال بود به منظور حذف قبوض کاغذی توسط وزارت نیرو پیشنهاد شد و شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی جمع‌آوری شماره تلفن همراه مشترکان را آغاز کرد.

وی در حال حاضر مناسب ترین بستر برای ارسال قبض الکترونیکی را ارسال پیامک عنوان کرد و افزود: با توجه به ضریب نفوذ و عمومیت تلفن همراه می‌توانیم اطلاعات قبض را از طریق پیامک برای مردم ارسال کنیم.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه دریافت شماره تلفن همراه مشترکان شرکت برق را از اردیبهشت ماه ۹۸ آغاز کردیم گفت: در این راستا از چند روش مختلف اعم از ثبت شناسه قبض و شماره همراه مشترکان از طریق وب سایت  شرکت برق، تماس با شماره ۱۲۱ و ارسال شناسه قبض از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۶۰۰۰۰ استفاده شده که روش ارسال از طرق سامانه پیامکی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: موثرترین روش برای دریافت شماره تلفن همراه مشترکان، استفاده از ماموران قرائت کنتور هنگام مراجعه به درب منازل برای برداشت شماره کنتور یا توزیع قبض برق بود که در این راستا شماره تلفن همراه توسط این افراد دریافت و در سامانه ثبت شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، در اردیبهشت ماه درصد شماره‌های همراه‌ ثبت شده در سامانه شرکت توزیع نیروی برق استان حدود ۵۸ درصد بود یعنی فقط نیمی از مردم شماره تلفن همراه خود را در سامانه شرکت برق ثبت کرده بودند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه با همکاری خوب مردم و اطلاع‌رسانی های انجام شده در مرداد این رقم به ۹۰ درصد افزایش یافت افزود: در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد شماره تلفن‌های همراه مشترکان خراسان جنوبی در سامانه شرکت برق به ثبت رسیده و سه درصد باقیمانده افرادی هستند که از منازل استفاده نمی‌کنند و درب منازل آنها بسته است.

وی اظهار داشت: همچنین در بسیاری از شهرستان‌های استان اعم از طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان و زیرکوه  صد درصد شماره تلفن‌های همراه مشترکان در سامانه ثبت شده است.

بخشایی افزود: در شهرستان‌های خوسف و فردوس بالای ۹۸ درصد و در شهرستان‌های سربیشه، قاینات و بیرجند بالای ۹۵ درصد از شماره تلفن‌های مشترکان در سامانه ثبت شده است.

به گفته وی میزان مشارکت مردم در روستاهای استان برای اعلام شماره تلفن‌های همراه بیشتر از شهرهای استان است، یعنی ۹۸ درصد مردم روستاهای خراسان جنوبی در طرح حذف قبوض کاغذی مشارکت داشتند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیای اینکه از اول مهرماه کل قبوض کاغذی در کشور حذف شده است گفت: سالانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار قبض در خراسان جنوبی چاپ می‌شود که با اجرای طرح حذف قبوض کاغذی در مصرف کاغذ صرفه جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح هم در زیست محیطی و هم ریالی صرفه جویی می‌شود افزود: جلوگیری و کاهش ترددهای غیرضروری درون شهری، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و احترام به حقوق شهروندی و کاهش مراجعات به منازل مردم از جمله منافع این طرح است.

وی یادآور شد: بر اساس قولی که شرکت توانیر به مشترکان سراسر کشور داده است، به دلیل فرهنگ سازی و تقدیر و تشکر از افرادی که در این طرح شرکت کرده بودند قسمتی از صرفه جویی ناشی از حذف قبوض کاغذی به تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان اختصاص داده شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: در این راستا همزمان با بهار علم و دانش در اول مهرماه شرکت توانیر ۱۰۰ هزار بسته فرهنگی و لوازم التحریر را در سطح کشور توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲ هزار بسته لوازم التحریر به خراسان جنوبی اختصاص یافت که بین دانش آموزان کمتر برخوردار استان توزیع شده است گفت: هدف از انجام این کار فرهنگ سازی بین دانش‌آموزان، آشنا شدن با برق و فرهنگ سازی در صرفه جویی است.

بخشایی روش پرداخت به صورت الکترونیکی را بسیار راحت دانست و تصریح کرد: در این راستا به مشترکان توصیه می‌شود که به سمت فرهنگ پیشرفت و تغییر و تحول برویم و نباید در برابر این تغییر و تحولات مقاومت نشان دهیم.

وی گفت: بنابراین مشترکان گرامی باید در زمینه پرداخت قبوض همان جدیت و حساسیت گذشته را داشته باشند و برای پرداخت به موقع قبض اقدام و در صورت هرگونه مشکل با همکاران ما در شرکت برق ارتباط برقرار کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: افراد با پرداخت به موقع قبوض برق می‌توانند صنعت برق را در ارائه خدمات مستمر و بهتر یاری کنند.

همچنین ۲ هزار بسته لوازم التحریر ویژه طرح قبض سبز حاصل از حذف قبوض کاغذی برق بین دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار استان خراسان جنوبی توزیع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از محل صرفه جویی این طرح، با ابلاغ وزارت نیرو و شرکت توانیر در مرحله نخست ۲ هزار بسته آموزشی در مناطق محروم و بین دانش‌آموزان کمتر برخوردار استان توزیع شد و امید است در فازهای بعدی نیز بتوانیم این کمک‌ها را انجام دهیم.

محمدابراهیم شرکاء افزود: از ابتدای تیر امسال حذف قبوض کاغذی برق در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و از ابتدای مهر ماه این طرح به طور کامل اجرا و قبض سبز جایگزین قبوض کاغذی برق شد.