۱۵ کیلومتر از باند دوم محور قاین – حاجی‌آباد – یزدان روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی در شهرستان زیرکوه به بهره‌برداری رسید.

برای تکمیل و بهره‌برداری از این ۱۵ کیلومتر که در محدوده حاجی‌آباد به سمت یزدان قرار دارد، ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

طول کل این محور ۱۳۸ کیلومتر است که تحت عنوان پروژه بهسازی قاین – یزدان در دست اقدام است و تاکنون ۶۷ کیلومتر آن دوبانده شده و زیربار ترافیک رفته است.

در حال حاضر پنج کیلومتر دیگر این محور با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد در دست اجرا است.

نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، امام جمعه زیرکوه، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان نیز در مراسم افتتاح این پروژه حضور داشتند.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در منزل شهید غلامرضا قادری با والدین این شهید هم دیدار و گفت و گو کرد.

ملانوری در این دیدار گفت: جامعه ایثارگر، چون سرمایه‌های اصلی شکل‌گیری انقلاب را داده‌اند، صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند.

وی بیان کرد: هیچکس به اندازه شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنها برای این کشور، انقلاب و نظام سرمایه‌گذاری نکرده است.

ملانوری گفت: اگر کسی برای انقلاب و کشور هزینه‌ای پرداخته، شما خانواده‌های ایثارگر هستید و به‌واسطه سرمایه‌گذاری‌های شماست که ما توفیق خدمت یافته‌ایم.

وی ادامه داد: حضور ما در  جمع خانواده شهدا برای این است که از نورانیت شهید عزیزشان برای برکت در کارهایمان بهره‌مند شویم و بتوانیم خدمتگزاری شایسته داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: دعای خیر خانواده شهدا، رضایت خدا، خلق او، مقام معظم رهبری و شهدا را از مجموعه مدیریتی استان به همراه داشته باشد.

وی گفت: اقتدار و بالندگی امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، مرهون خون مطهر شهدا و استقامت خانواده‌های معزز آنان است.

به گفته وی؛ والدین شهدا، واژه ایثار را به معنای واقعی کلمه تفسیر کرده‌اند.

شهید قادری متولد ۱۳۴۸  که به عنوان بسیجی در ۲۳ آذرماه ۱۳۶۵ راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد، ۳۲ روز بعد از حضور در جبهه در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۶۵ با اصابت ترکش در عملیات کربلای پنج شلمچه به شهادت رسید.

استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز ( چهارشنبه) وارد شهرستان قاینات شد و بدو ورود به شهر قاین با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و سپس از روند اجرای پروژه ساخت بیمارستان دوم شهر قاین و نیروگاه سیکل ترکیبی قاین بازدید و در نشست شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

وی سپس راهی شهرستان مرزی زیرکوه شد و در بدو ورود به این شهرستان در روستای سیچ مورد استقبال قرار گرفت و با خانواده شهید قادری دیدار کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

زیرکوه نیز یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی است که شهر حاجی‌آباد مرکز آن در فاصله ۸۵ کیلومتری مرز افغانستان قرار دارد.