#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: محدودیت‌های جدید در برخی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی پس از بررسی‌های لازم و تصویب ستاد استانی کرونا اعمال می‌شود.

کامبیز مهدی‌زاده شامگاه دوشنبه در پاسخ به این پرسش که آیا ادامه روند موجود بیماری کرونا موجب اعمال محدودیت‌ها در استان می‌شود، گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا که طی روز گذشته مقرر شد، دانشگاه علوم پزشکی باید در شهرهای قرمز این بررسی را انجام دهد.

وی اظهار داشت: در صورتی که پیشنهادی وجود داشته باشد در برخی قسمت‌ها و بعضی شهرستان‌ها بناچار محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۵ نفر از هم‌استانی‌ها به دلیل بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بودند که از این تعداد ۷۶ مورد تست کرونا مثبت داشتند.

وی گفت: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند که حال ۲ نفر مساعد نیست و یک مورد فوت ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته داشتیم که یک فرد ۳۸ ساله بود.

استاندار خراسان جنوبی در نشست دیروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هیچ شهر استان در وضعیت سفید نیست و با توجه به اختیارات استانیِ مناطق قرمز، باید برنامه محدودسازی توسط دانشگاه علوم پزشکی تدوین و پس از تصویب در ستاد استانی کرونا، برای وزیر کشور ارسال شود.

محمدصادق معتمدیان اظهار داشت: علیرغم همه توصیه‌ها و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه آمار ابتلا به کووید ۱۹، میزان بستری و تعداد فوتی‌ها در خراسان جنوبی افزایش یافته است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید برنامه محدودسازی را طی ۴۸ ساعت آینده آماده و ارائه کند که این محدودیت پس از تصویب، طی یک هفته اِعمال و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر الزامی شدن استفاده از ماسک افزود: از پانزدهم تیرماه به مدت ۱۵ روز استفاده از ماسک در اماکن عمومی پرتردد و سرپوشیده مناطق قرمز و نارنجی الزامی است و این موضوع شامل همه ادارات، بانک‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی و سایر اماکن است.

موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی پس از یک دوره کاهشی، دوباره از نیمه خرداد امسال صعودی شده است و براساس آخرین رنگ‌بندی، ۶ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز) قرار دارند.

تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.