استاندار خراسان جنوبی گفت: جمعیت هلال احمر الگوی ایثار و فداکاری و مرهم درد انسان‌های نیازمند است.

محمدصادق معتمدیان در پیامی به مناسبت آغاز هفته هلال احمر بیان کرد: رشادت، شجاعت و ایثار، شاخصه انسان‌هایی است که زندگی‌شان با بشردوستی گره خورده است؛ انسان‌هایی که در مسیر خدمت‌رسانی به خلق، روز را از شب نمی‌شناسند؛ در حوادث و آلامِ مردم، با زحمات شبانه‌روزی، بدون وقفه و دور از خانواده، مرهم دردهای بی‌شمار آسیب‌دیدگان می‌شوند و مهربانی و شادی را با دل‌های بزرگ خود به قلب‌ها و دست‌های ناتوان هدیه می‌کنند.

وی افزود: خادمانی که در پوششی مقدس که نشان آن هلال سرخ است، نماد آرامش و اعتماد همگان هستند و هر کجا نام حادثه و رنجی، خاطر انسانی را مکدر می‌کند، با روحیه، امید و تلاش پیشگام خدمت به خلق هستند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: «جمعیت هلال احمر» الگوی ایثار و فداکاری، بشارت دهندگان عشق و زندگی، مرهم درد انسان‌های نیازمند، یاری رسانان مصدومین در حوادث و مصداق  بارز آیه شریفه «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» هستند که با اعمال خود زیباترین جلوه‌های ایثار و خدمت داوطلبانه را به همگان معرفی می‌کنند. در سال جاری نیز مردم نوعدوست استان، در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، با اهدای کمک‌های مومنانه و بشردوستانه به آسیب دیدگانِ ویروس کرونا، برگ زرین دیگری از تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را ورق زدند.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با پرچم سرخ هلال احمر در سراسر دنیا، منادی دعوت دولت‌ها به صلح است و سلاح هلال احمر ایران برای پیام‌آوری صلح، کمک‌های دارویی، زیستی و غذایی به ملت‌های دردمند و گرفتاری است که یقین دارند جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، بی‌طرفانه در اندیشه یاری رساندن به آنهاست.

معتمدیان افزود: اینجانب ضمن عرض خداقوت به تمامی کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان عضو این خانواده بزرگ در استان خراسان جنوبی، فرارسیدن «هفته هلال احمر» را به همه عزیزانی که با ایثار بی‌بدیل خود، راهگشای خدمت بی‌منت به خلق هستند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

هشتم ماه می میلادی روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است و هر سال در ایران هجدهم اردیبهشت به این مناسبت گرامی داشته می‌شود.