#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار فردوس گفت: ترددهای خروجی مردم این شهرستان در روز طبیعت نسبت به سنوات گذشته حدود ۹۵ درصد کاهش یافت.

حسن میرزایی افزود: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر کنترل بهداشتی، کنترل انتظامی نیز اعمال می‌شود همچنین در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا وارد مرحله دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی شده‌ایم و اکنون ورودی و خروجی‌های شهرستان به طور دقیق و کامل کنترل می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و مدیریت بیماری کرونا از خروج ۳۷۴ خودرو در شهرستان فردوس ممانعت شده است.

فرماندار فردوس اظهار داشت: نیروهای انتظامی، پلیس‌راه، راهنمایی و رانندگی، بسیج و هلال احمر در هشت ایستگاه ‌کنترل مراقبت‌های انتظامی و بهداشتی همزمان با روز طبیعت مستقر بودند و حضور محیط‌بانان، دهیاران و نیروهای بسیج مردمی در ۱۶ منطقه حفاظت شده محیط زیست و منابع طبیعی، گردشگری و تفرجگاه‌های روستایی از دیگر اقدامات در این شهرستان بود.

وی گفت: همچنین از ورود افراد به پارک‌های تفریحی و فضای سبز در شهرهای فردوس و اسلامیه از سوی شهرداری‌ها جلوگیری شد.

میرزایی افزود: در حال حاضر ۲۲ اکیپ گشت زنی نیروهای انتظامی اعم از پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و پاسگاه‌های انتظامی در شهرستان فردوس فعال هستند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم سلامتی مردم بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی درصد قلیلی از مردم مورد تهدید قرار گیرد.

وی گفت: با اطلاع رسانی به موقع و شفاف توسط فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها و دعوت و تشویق مردم به در خانه ماندن می‌توان از بروز خطر جدی برای سلامتی مردم پیشگیری کرد و آرامش را به همگان هدیه داد.

طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور کاهش تماس‌ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد.

پیش از اعمال محدودیت‌های تردد در سطح کشور، بنا به تدبیر استاندار و تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی ۹ گلوگاه کنترل مراقبتی و بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان تعیین شده بود.

اکنون در لایه اول و ۱۱ محور مواصلاتی استان و در لایه دوم و ۱۳ محور بین شهری داخل استان، کنترل‌های لازم با هدف مصونیت مردم در برابر خطر انتشار و انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

همچنین براساس تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با کرونا و در چارچوب طرح فاصله گذاری اجتماعی ورود به تمامی مراکز تفریحی، گردشگری، تفرجگاه‌ها و عرصه‌های ملی و طبیعی در روز سیزدهم فروردین ممنوع شده بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهرستان‌های قاینات، طبس و نهبندان سه ورودی اصلی به استان خراسان جنوبی هستند.