فرماندار نهبندان گفت: همزمان با هفته دولت امسال پروژه گازرسانی به ۱۵ روستا و چهار واحد صنعتی و تولیدی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مجید بیکی روز یکشنبه  افزود: برای پروژه گازرسانی به ۱۵ روستا، ۱۸۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و گازرسانی به چهار واحد تولیدی و صنعتی ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به روستاهای شهرستان ۵۸۹ خانوار در قالب یک هزار و ۸۳۹ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: همچنین در هفته دولت عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۳۳ روستای شهرستان با پیش بینی اعتبار یکهزار و ۷۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به مساکن محرومان شهرستان با هزار خانوار بهره‌مند و ۱۵ واحد صنعتی یا تولیدی نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته دولت است.

بیکی عنوان کرد: برای گازرسانی به ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی ۶۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و مسکن محرومان نیز ۱۹۴ میلیارد ریال اعتبار پیش‌ بینی شده است.

وی از ۱۱۵ واحد مسکن محرومان در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: برای این پروژه ۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که با افتتاح این پروژه ۱۱۵ خانوار در قالب ۴۰۰ نفر از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

فرماندار نهبندان افزود: افتتاح عملیات آبخیزداری در حوزه شاهکوه با اعتبار هفت میلیارد ریال  و افتتاح فاز نخست پروژه آبرسانی به  محلات عشایری  خواجه منجیکوه با هزینه کرد ۷۵ میلیارد ریال ازدیگر برنامه‌های هفته دولت در شهرستان است.

وی از تامین دستگاه سی تی اسکن زیمنس و دستگاه سونوگرافی در شهرستان خبر داد و گفت: برای این دستگاه‌ها ۴۰ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال هزینه شده که ۱۵ هزار خانوار از آن برخوردار خواهند شد.

بیکی ادامه داد: همچنین پایگاه اورژانس ۱۱۵ مزار سید علی و بهره‌برداری از یک دستگاه آمبولانس با هزینه کرد ۱۹ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال و جمعیت برخوردار ۱۰ هزار نفر از دیگر برنامه‌های هفته دولت در نهبندان است.

وی عنوان کرد: همزمان با هفته دولت امسال مدرسه چهار کلاسه خواجه منجیکو  با هزینه‌کرد سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود که ۶۰۰ نفر از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

فرماندار نهبندان از آغاز عملیات اجرایی احداث فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای خبر داد و گفت: برای این پروژه یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت سهل آباد با پیش بینی اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در منطقه مزار سید علی نهبندان از دیگر پروژه‌هایی است که هفته دولت امسال در شهرستان آغاز خواهد شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان است.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.