همزمان با نخستین روز هفته دولت، ۱۵ طرح هادی در سطح روستاهای خراسان جنوبی با حضور استاندار به بهره‌برداری رسید.

 طرح هادی روستای مزگ بیرجند روز یکشنبه به نمایندگی از سایر پروژه‌ها با حضور استاندار و مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این پروژه‌ها هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هزینه شده است.

امروز همزمان با افتتاح طرح هادی روستای مزگ بیرجند، با حضور فرمانداران شهرستان‌های مختلف در محل اجرای پروژه در شهر مربوطه، پروژه‌های طرح هادی و بهسازی معابر روستاهای موردستان در بشرویه، معصوم آباد در خوسف، دستگرد در درمیان و کبودان و شیرخند در زیرکوه نیز افتتاح شد.

همچنین افتتاح طرح هادی روستای ماخونیک در سربیشه، چاه غیاث در سرایان، کاظم‌آباد، چاه مسافر و زیرکوه در طبس، کرغند و بیهود قاینات، بندان و طبسین سفلی در نهبندان از دیگر طرح‌هایی بود که با حضور فرمانداران این شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسید.

زیرسازی، آسفالت و سنگفرش معابر، ترانشه‌برداری، جداره‌سازی برای هدایت آبهای سطحی، اجرای پل، دیوار سنگی و سایر از جمله اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح هادی روستاها است.

همچنین در طرح هادی روستای مزگ شهرستان بیرجند نیز اقداماتی از قبیل سنگفرش و جداره‌سازی، ساماندهی و ایجاد فضای سبز، اجرای پیرنشین و مبلمان روستایی، اجرای المان و یادمان شهدا اجرا شده است.

همزمان با نخستین روز از هفته دولت و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گلزار شهدای شهر بیرجند با حضور استاندار، جمعی از مدیران و مردم شهیدپرور این دیار غبارروبی و عطرافشانی شد.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.