۶۰ بیمار مبتلا به بیماری پوستی در روستاهای ذکری و گل نی شهرستان درمیان توسط تیم جمعیت هلال احمر ویزیت رایگان شدند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این بیماران که اکثرا کودکانویزیت رایگان ۶۰ بیمار پوستی در روستاهای درمیان هستند، سوم و چهارم خرداد  به همت ۱۰ نفر از داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال احمردر قالب کاروان سلامت ویزیت شدند.

 

محمد رحیم شهریاری افزود: با توجه به بیماری پوستی شایع در این مناطق، تیم اعزامی با رویکرد درمان این بیماری با همراهی پزشک متخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی تهران به محل اعزام شدند.

 

وی افزود: تیم اعزامی به بررسی، درمان و آموزش بیش از ۶۰ نفر از بیماران اهالی روستا های ذکری و گل نی اقدام کردند و کلاه آفتابی، داروهای مورد نیاز از قبیل کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده و پماد های مرتبط با بیماری بطور رایگان در اختیارشان قرار گرفت.

 

سید ناصر عمادی پزشک داوطلب هلال احمر آفتاب تند و وزش بادهای موسمی با ذرات شن و عدم آگاهی ساکنین منطقه نسبت به نحوه مراقبت پوست، را از مهمترین دلایل این بیماری دانست.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید به اینکه اهالی منطقه کودکان را در ساعات آفتابی روز درمحل سرپوشیده باید نگهداری کنند، افزود: یک از نیاز اساسی منطقه را مباحث آموزشی در راستای بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: با توجه به همراهی جمعیت هلال احمر این تیم با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران پس از ماه رمضان برای بررسی مجدد و ارزیابی روند درمان به منطقه باز خواهد گشت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله