#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند شستا در این استان با توجه به ظرفیت‌های معدنی و صنایع تبدیلی ضروری است که امیدواریم به‌طور ویژه به این موضوع توجه شود.

 ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان جنوبی که با حضور سرپرست این وزارتخانه در دفتر استاندار برگزار شد افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها درخواست‌هایی از شرکت‌های تابعه صورت گرفته که برخی در حال بررسی و برخی راکد مانده است و هنوز کلنگ‌زنی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی گفت: با توجه به مدیریت هیات امنایی بیمارستان میلاد بیرجند که درگیر مشکلاتی بوده و ممکن است استان را درگیر کند درخواست می‌شود این بیمارستان در اسرع وقت از حالت هیات امنایی خارج و به‌صورت ملکی تغییر ماهیت پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی ماهیت مدیریتی، رشد چند برابری قیمت دارو و تجهیزات، نبود پشتیبانی و حمایت هلدینگ درمان، تخصیص نیافتن سرمایه در گردش، پوشش ندادن هزینه‌های بیمارستان، بدهی معوق پزشکان و بدهی حق بیمه را از مهمترین مشکلاتی عنوان کرد که در صورت رفع نشدن آنها در آینده نزدیک این بیمارستان را با مشکلاتی بیشتری مواجه می‌کند.

وی افزود: شهرستان قاینات دارای ۶۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی است که با بهره‌برداری از کارخانه فولاد قاینات و پوشش بیمه‌ای شهرستان زیرکوه این آمار افزایش چشمگیری خواهد داشت اما هیچ گونه بیمارستانی در این زمینه تاسیس نشده و نیاز به تاسیس بیمارستان حداقل ۳۲ تختخوابی در این شهرستان احساس می‌شود.

قناعت گفت: زمین این بیمارستان را که حدود ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارد، خیرین اهدا کردند و در صورت ورود تامین اجتماعی آماده ساخت است.

وی کمبود پزشک متخصص و عمومی را از دیگر مشکلات این استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد برخی مشوق‌ها به‌خصوص مشوق منطقه محروم بتوان انگیزه ورود پزشکان متخصص به این استان را فراهم کرد.

تخصیص خط اعتباری ویژه برای تعاونی‌ها، مسکن و هزینه درمان معلولان، پروژه‌های نیمه‌تمام، افزایش سرانه اشتغال و تعیین تکلیف هتل کویر بیرجند از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه تفاهم‌نامه‌ای در ارتباط با چگونگی تشکیل و افزایش تعاونی‌ها بین سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خراسان جنوبی امضا شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که دیروز وارد بیرجند شد، در دومین روز هفته دولت از کارگاه‌های آموزش مهارتی در حوزه برق و الکترونیک بازدید کرد و طرح‌های گازرسانی استان نیز با حضور وی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افتتاح شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور