مدیر امور آموزشی دانشگاه بزرگمهر قاینات گفت: با درخواست دانشگاه بزرگمهر و موافقت سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون کارشناسی ارشد اولین بار با حضور ۶۸۳ داوطلب در این دانشگاه برگزار می‌شود.

حسین صفایی‌فر، چهارشنبه ۶ مردادماه به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ مربوط به حوزه شهرستان‌های قاینات و زیرکوه اولین بار در دانشگاه بزرگمهر قاینات در روزهای چهارشنبه ششم مرداد تا جمعه هشتم مرداد ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۳۷ نفر از متقاضیان زن و ۳۴۶ نفر مرد هستند گفت: آزمون کارشناسی ارشد حوزه امتحانی شهرستان‌های قاینات و زیرکوه با رقابت ۵۰ داوطلب در نوبت صبح امروز چهارشنبه ششم مرداد که مربوط به رشته‌های شناور آزمون کارشناسی ارشد است، شروع شد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در دانشگاه گفت: در دومین روز برگزاری آزمون ۳۹۳ داوطلب در نوبت صبح پنجشنبه هفتم مرداد با هم به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد ۲۱۷ نفر زن و ۱۷۶ نفر مرد هستند.

وی از رقابت ۲۴۰ داوطلب در نوبت صبح جمعه هشتم مرداد خبر داد و افزود: از این تعداد نیز ۹۷ داوطلب زن و ۱۴۳ داوطلب مرد خواهند بود.

وی بیان کرد: آزمون روز چهارشنبه مربوط به رشته‌های شناور کارشناسی ارشد و آزمون روزهای پنجشنبه و جمعه مربوط به رشته‌های اصلی این آزمون است.

مدیر امور آموزشی دانشگاه بزرگمهر قاینات با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در جهت حفظ سلامتی داوطلبان و آرامش خاطر خانواده‌های آنان اظهار کرد: این آزمون با رعایت کامل تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه امسال و لزوم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، آزمون در محل ساختمان آموزشی دانشگاه همچنین سالن‌های شماره ۱ و ۲ برگزار خواهد شد.

صفایی‌فر با اشاره به همکاری شبکه بهداشت شهرستان قاینات درخصوص نظارت بر اجرای پروتکل‌های مصوب ستاد ملی کرونا قبل، حین و پس از برگزاری آزمون افزود: ضدعفونی کامل فضاهای برگزاری آزمون قبل و بعد از برگزاری هر نوبت آزمون با نظارت کامل بازرسان بهداشتی انجام می‌شود.

وی ضمن تشکر از همه دستگاه‌هایی که در برگزاری آزمون با دانشگاه بزرگمهر قاینات همکاری دارند گفت: حدود ۱۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در داخل حوزه امتحانی، عوامل ستادی و عوامل پشتیبانی همکاری خواهند داشت.

مدیر امور آموزشی دانشگاه بزرگمهر قاینات از داوطلبان خواست در روز آزمون ماسک به همراه داشته باشند و غیر از کارت ورود به جلسه آزمون، اصل کارت ملی یا شناسنامه و چند مداد، پاک‌کن و مدادتراش، هیچ وسیله اضافه دیگری با خود نیاورند چرا که امکان نگهداری وسایل اضافی داوطلبان با توجه به خطر شیوع کرونا وجود ندارد.