اولین جلسه شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ به منظور بررسی رویدادها و اعلام سیاست های جدید این اداره برای سال جاری با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
 که با موضوع محوری “لزوم توجه به طرح تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رویداد های پیش رو” برگزار شد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن بیان گزارشی از وضعیت کنونی، و یادآوری اهمیت و ضرورت برگزاری جلساتی از این دست، به پاره‌ای از اهداف مورد نظر این طرح، اشاره نموده و سپس سایر حضّار، به ارائه نقطه نظرات تخصصی درباره سایر ابعاد این مهم پرداختند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با تأکید بر لزوم افزایش تعامل و به روزرسانی ارتباطات با مطبوعات و موسسات فرهنگی و هنری اظهار کرد: با پیش بینی روش های مختلف جهت به حداقل رساندن زمان مورد نیاز برای هماهنگی با رسانه ها و گروه های هنری در برگزاری رویداد ها گام مهمی برداشته خواهد شد.
وی افزود: پاسخگویی سریع به مکاتبات ادارات شهرستان ها و سایر نهادهای دولتی از اهم امورات است و نباید عدم پاسخگویی به موقع به مکاتبات و درخواست ها به عنوان یک ضعف در بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی جای بگیرد.
فرخنده با اشاره به اینکه شعار تحول اداره کل مبنی بر پیش برندگی و پیش روندگی در امور فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای می باشد، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در مسائل مرتبط با وظایف خود جلوتر از سایر نهادها حرکت کند و در رویداد هایی که دارای بار معنوی ارزشمند و تاثیرگذار بر جامعه هدف می‌باشند؛ مشارکت نماید.
وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه معاونت  توسعه مدیریت و منابع اتفاقات خوبی رقم خورده که از جمله آنها جذب اعتبارات برای نیروهای قراردادی و بازنشستگان می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان تایید کرد: معاونین اداره کل می بایست برنامه ها و رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی مرتبط با معاونت خود را مدیریت نموده و موجبات بازخورد هر چه بیشتر در سطح جامعه را فراهم آورند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور