دیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: تا ۲ روز آینده مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب هر خانوار سیلزده روستای شیرگ آقا سربیشه که تحت حمایت کمیته امداد هستند، واریز می شود.

رضا سلم آبادی اظهار داشت: پس از وقوع سیل روز گذشته در روستای شیرگ آقا سربیشه مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و تیم های ارزیابی خسارت به محل حادثه اعزام شدند. 
وی با اشاره به بازدیدی که از این روستا و منازل مددجویان داشته است افزود: ۷۱ خانوار در این روستا تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که منازل، اثاثیه و احشام آنها دچار خسارت شده است. 
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: هنوز میزان دقیقی از خسارت ها مشخص نیست و تیم های ارزیاب مشغول برآورد خسارت هستند. 
وی گفت: تا یک هفته آینده وسایل ضروری زندگی برای خانوارهای تحت حمایت که از سیل دچار خسارت شده اند تامین و ارسال می شود. 
سلم آبادی افزود: در سیل فروردین ‌ماه امسال نیز ۴۰۶ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان دچار آسیب شدند که از این تعداد ۳۶۶ خانوار روستایی و ۴۰ خانوار در مناطق شهری سکونت داشتند.
وی بیان کرد: ۱۹ واحد مسکونی مددجویان تخریب شد و ۲۷۱ واحد مسکونی نیازمند تعمیرات کلی یا جزئی هستند.
وی گفت: ۵۱ طرح‌ اشتغال مددجویان در زمینه کشاورزی و دامپروری شامل ۱۰۳ راس دام و ۱۱۰ محل نگهداری احشام خسارت وارد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: کمیته امداد بلافاصله پس از وقوع سیل در استان به خانوارهای تحت حمایت که دچار آسیب شده بودند، به فوریت خدمت‌ رسانی کرد و تاکنون در بحث اثاثیه منزل، ۹ یخچال، ۴۶ تخته فرش، ۱۰ اجاق‌ گاز، ۱۰ تلویزیون، ۷۴ تخته پتو، ۱۹ مورد ظروف آشپزخانه و ۴ بخاری به مبلغ ۱۴۲ میلیون تومان مساعدت شده است.
وی با اشاره به اینکه منازل همه مددجویان تحت حمایت بیمه ‌شده‌اند گفت: علاوه بر پرداخت خسارت به منازل آسیب‌دیده توسط بیمه طرف قرارداد، نسبت به جبران خسارت اثاثیه منزل و سایر موارد دیگر اقدامات لازم انجام‌ شده است.
سامانه بارشی از روز سه شنبه در خراسان جنوبی فعال شد و بارش رگباری باران روز گذشته در برخی شهرستان ها شدت گرفت که موجب جاری شدن روان آب و سیلاب شد. 
بیشترین خسارات سیل در شهرستان سربیشه و درمیان بوده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله