مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان از روز پنجشنبه پنجم دی با حضور یک هزار و ۹۴ نفر از کارکنان آغاز می‌شود.

حسن عزیزی روز سه‌شنبه در دومین نشست شورای اطلاع رسانی ورزش و جوانان و نشست خبری مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی افزود: یکی از مباحثی که در سطح کلان کشور دنبال می‌شود، توسعه ورزش همگانی است.

وی با اشاره به حضور ۱۳۳ تیم ورزشی در این دوره از مسابقات گفت: از این تعداد ۶۶ تیم مربوط به بانوان (۴۱۳ نفر) و ۶۷ تیم (۶۸۱ نفر) مربوط به آقایان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت کنندگان در هشت رشته ورزشی شامل فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، دارت، بدمینتون، طناب کشی، آمادگی جسمانی و شنا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی به تناوب ۲۰ روز برگزار می‌شود و پیش بینی شده است تا دهه فجر به پایان برسد.

وی اظهار داشت: کارمندان دستگاه‌های اجرایی بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند با این نگاه که به بهانه برگزاری مسابقات ورزشی، نگاه آنان به این حوزه نیز پایدار شود مسابقات ورزشی ویژه این قشر برگزار می‌شود.

عزیزی گفت: هدف از برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارمندان دستگاه‌های اجرایی ارتقا و تقویت سطح سلامت، نشاط و شادابی این قشر است چراکه معتقدیم هرقدر کارکنان دستگاه‌های اجرایی شاداب‌تر، بانشاط‌تر و سلامت‌تر باشند برآیند آن ارتقای رضایتمندی خواهد بود.

وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند منجر به تسهیل نهضت خدمت‌رسانی مفید، سازنده و عالمانه به مردم باشد و برآیند آن ارتقای کارآمدی نظام اداری در جامعه خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه ما عمومی کردن ورزش در جامعه است گفت: به این معنا که در این رویداد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نداریم کما اینکه تیم‌های برنده دهه سوم بهمن ماه به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: هرقدر بتوان جریان اجتماعی کردن ورزش را با استفاده از برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و سایر رویدادها رونق دهیم به ایجاد فرهنگ پایدار بین خانواده کارکنان و تسری به سایر اقشار نیز کمک می‌کند.

عزیزی با اشاره به شعار این دوره از مسابقات با عنوان «کارمند فعال ایران فعال» اظهار داشت: امید است توسعه ورزش قشری را در سایر حوزه‌ها نیز رقم بزنیم.

وی ادامه داد: نیمه اول اسفند امسال نخستین دوره مسابقات ورزشی کارکنان بازنشسته دستگاه‌های اجرایی را با نگاه توسعه و اهمیت ورزش سالمندان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با دستور استاندار فهرست تمامی فضاها، مجموعه‌های ورزشی و اماکنی فعال در این حوزه احصا و سپس برای آنها برنامه ریزی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزش همگانی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اولویت شهر بیرجند در حال برنامه ریزی است که با اولویت مردم و به صورت رایگان جشنواره برگزار شود.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی این دوره از مسابقات این است که هیچ وجهی از شرکت کنندگان اخذ نشده است چراکه نگاه وزارت ورزش و جوانان، عمومی کردن ورزش بین مجموعه کارکنان دستگاه‌های اجرایی بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های قانونی که درخواست داریم دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک مطالبه به آن بپردازند ماده قانونی است که براساس آن دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند یک درصد از منابع مالی خود را به ورزش اختصاص دهند.

وی گفت: اخیرا مکاتبه‌ای را در این زمینه با استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اتجام داده‌ایم چراکه یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی است که در توسعه ورزش همگانی، ارتقای سطح تجهیزات و فضای ورزشی می‌تواند به ما کمک کند.

عزیزی افزود: تاکنون از ۹۱ دستگاه اجرایی فقط چهار دستگاه اجرایی پای کار آمده‌اند در حالی که یکی از راه‌های توسعه و ارتقای سرانه ورزشی استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای جذب منابع مالی است.