#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در خصوص واکسن کرونا در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی محمدپور، امروز ۲۵ فروردین به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: طی رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، کانال تلگرامی شناسایی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و دعوت از افراد برای نزدن واکسن کرونا می‌کرد که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کانال مورد نظر با انتشار اخبار دروغ موجب تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شده بود کارشناسان پلیس فتا طی اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، وی را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی‌ افزود: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، ابتدا منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف کردکه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

محمدپور خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز ضمن بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود در خصوص آثار و تبعات جرائم ویژه فضای مجازی و قوانین و مجازات مربوط به آن، از انجام اقدامات خلاف قانون و عرف جدا خودداری نمایند و در صورت برخورد با این گونه موارد به هیچ عنوان نسبت به بازنشر آن اقدام نکنند.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.