جلسه افتتاحیه تعاونی مسکن مارال بنای خاوران با حضور اشرفی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، فراتی، مدیرکل تامین اجتماعی استان، ملایی، مدیر بانک توسعه تعاون استان، حسینی، رییس اتاق تعاون، توکلیان، فرماندهی بسیج کارگری استان، مومن زاده، رییس شعبه یک تامین اجتماعی استان، یوسفی، رئیس بخش داوری اتاق تعاون استان، نظری، رئیس بانک توسعه تعاون شهرستان بیرجند، رزم، مدیر تعاون استان، علیزاده، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی و رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن مارال بنای خاوران کارگران ساختمانی و نجار باشی مدیرعامل تعاونی مسکن مارال بنای خاوران برگزار گردید و قول همکاری و مساعدت جهت تسریع عملیات ساخت مسکن کارگران ساختمانی داده شد.

علیزاده، رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن مارال بنای خاوران کارگران ساختمانی در ابتدای جلسه از تلاش برای ایجاد امکانات مسکن، خدماتی، ورزشی، فرهنگی و مهارت افزایی خبر داد و افزود: تا کنون گام هایی برای جامعه هدف برداشته‌ایم که تا حدودی موفقیت آمیز بوده است.
وی در خصوص تعاونی مسکن گفت تاکنون حدود ۵۰ نفر در این پروژه ثبت نام کرده اند و برای سایر افراد متقاضی هم افزود: مطابق قول هایی که از طرف داعی، مدیر کل اداره راه و شهرسازی و حسینی، رییس اتاق تعاون داده شده، انتظار تخصیص زمین برای ادامه پروژه و صاحب خانه شدن تعداد بیشتری از جامعه کارگران ساختمانی را داریم.
وی درباره اوضاع فعلی و پیشرفت های صورت گرفته افزود: این پروژه ۱۳ سال در سکون قرار داشت که هم اکنون با تلاش‌های صورت گرفته تفکیک پروانه ساختمان ها که قبلاً مشترک بودند با موفقیت صورت پذیرفت و هم اینک در مرحله عملیاتی و اجرای پروژه قرار داریم.
علیزاده خطاب به مسئولین حاضر در جلسه افزود: به عنوان مجری پروژه ای که جامعه هدف آن قشر کارگر می باشد انتظار داریم با مساعدت های لازم اقداماتی جهت تسریع پروژه و جلوگیری از توقف مجدد کار حاصل شود.
وی در پایان سخنان خود خبر خوش تصویب قانونی در مجلس تحت عنوان بیمه جامعه کارگران ساختمانی را تبریک گفت و این اتفاق را با توجه متقارن شدن با افتتاحیه تعاونی مسکن کارگران ساختمانی مارال بنای خاوران خجسته دانست.
در ادامه این مراسم احسان نجارباشی؛ مدیرعامل تعاونی مسکن مارال بنای خاوران در خصوص روند اجرای پروژه اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۸ آغاز شده که در آن زمان جزء واگذاری‌های مسکن مهر بود که در قالب تعاونی مسکنی به نام خاراسنگ مشترکا با پروژه دارایی واگذار شده که از آن زمان بدون پیشرفت باقی مانده بود و در حال حاضر در قالب نهضت ملی عرصه و اعیان مجموعه از پروژه دارایی جدا شده که در قالب تمدید پروانه ساختمانی توانستیم مجدداً ادامه پروژه را در دست بگیریم.
وی در ادامه ابراز داشت: ما در پاسخ به این نگرانی که مبادا حقی از کسی ضایع بشود به توصیه اشرفی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی تغییراتی در اساسنامه ایجاد کردیم که شرایط پذیرش مجدد فراهم شد.
نجارباشی درباره جزئیات پروژه گفت: پروژه در زمینی به مساحت ۲۲۷۵ مترمربع و زیربنای ۶۶۰۷ متر مربع در ٨ سقف در ۶ طبقه که با همکف و طبقه ای در زیرزمین مجموعاً ۵۰ واحد که متراژ واحدها از ۷۵ تا ۸۰ متر زیربنای مفید که با مشاعات مجموعاً ۱۲۰ متر می باشد واگذار میگردد که البته مشکلات فراوانی در این مسیر وجود دارد. وی ابراز امیدواری کرد امکان استفاده از تسهیلات نهضت ملی فراهم شود و همچنین با تشکر از مدیر کل بانک توسعه تعاون استان از قول وی به تخصیص وام ۱۰۰ میلیون تومانی جدای از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای کمک به هزینه های افرادی که توان تامین آورده نقدی مرحله بعد را ندارند خبر داد.
در پایان مهندس اشرفی خاطرنشان کرد: در حوزه ایمنی و بیمه برآوردهایی را به عمل خواهیم آورد تا با همکاری سازمان تامین اجتماعی این مشکلات مرتفع شود. همچنین به نوسازی کارگاه با توجه به این که چندین سال متوقف بوده تاکید شد.