استاندار خراسان جنوبی، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان، با بیان اینکه خراسان جنوبی به نام استان فرهنگ و هنر معروف بوده و دارای مردمانی بافرهنگ، متدین و انقلابی است، گفت: «پدران علوم و علمای فاخر از جمله ظرفیت‌های استان هستند».
 جواد قناعت، در این مراسم با تاکید استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی موجود و لزوم تمرکز بر تقویت هویت فرهنگی استان، بیان کرد: «خراسان جنوبی دومین استان کشور در ثبت جهانی آثار باستانی است و درحال حاضر ۹ اثر ثبت جهانی در ۶ رشته داریم».
استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به سفر وزیر ارشاد در ۱۲ آبان سال جاری به استان، بیان کرد: «افتتاح پروژه خانه فرهنگ با ۲۰۰۰ مترمربع از جمله برنامه‌های وزیر کشور در استان بود».
قناعت، اظهار کرد: «تالار بزرگ شهر دارای ۷درصد پیشرفت فیزیکی بود که طی این سفر، در راستای اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای فعال شدن  مجدد این پروژه قول مساعد داده شد».
وی، با بیان اینکه همچنین در این سفر برای اختصاص ۷۵میلیارد تومان به پروژه سالن علامه فرزان قول مساعد داده شد، افزود: «در مجموع سفر وزیر ارشاد به خراسان جنوبی، ۲۷۵ میلیارد تومان آورده داشته است».
وی در ادامه با بیان اینکه تحقق فعال‌سازی کنگره ملی ابن‌حسام خوسفی از درخواست‌های استان در این سفر بود و در حال انجام شدن است، افزود: «اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه هنرمندان از دیگر مطالبه‌های استان بوده که در این راستا یک میلیارد تومان به صندوق هنر تخصیص یافت».
استاندار خراسان جنوبی در پایان سخنان خود خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری شد و گفت: «هر چه درصد مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، امنیت پایدار را رقم می‌زند و قدرت چانه‌زدن در عرصه‌های بین المللی را افزایش می‌دهد».

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور