یه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر و هنر؛ داود شهرکی شامگاه سه شنبه افزود: خط تولید کارخانه سیمان باقران پس از حدود ۱۳سال انتظار، دوم فروردین ۹۶ با حضور آقای روحانی و محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان اظهار کرد: کارخانه سیمان باقران از جمله ۳۶ طرح ملی و کشوری در اجرای اقتصاد مقاومتی در استان است که بهره برداری از آن می شود.
وی با بیان اینکه این طرح ملی و بزرگ می بایست در استان و کشور به مردم معرفی شود، گفت: این طرح بزرگ با سرمایه گذاری بیش از پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال بیش از ۳۵۰ نفر را در این منطقه فراهم کرده است.
شهرکی به پرداخت تسهیلات رونق تولید به این واحد تولیدی بزرگ اشاره کرد و گفت:
۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید برای این واحد مصوب شد که در مرحله پرداخت قرار دارد و به زودی به این کارخانه پرداخت می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با بیان آغاز عملیات اجرایی مرحله اول طرح گندله سازی و کنسانتره آهن در این سفر تصریح کرد: ساخت و بهره برداری از این طرح بزرگ در بازه زمانی ۲سال تعریف شد و قرار است مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد استان و کشور را تامین کند.
استاندار خراسان جنوبی روز سه شنبه با اشاره به اهمیت حضور کاروان دولت تدبیر و امید به استان ها، گفت: در سفر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و بیش از ۱۰ نفر از معاونان و اعضای هیات دولت فردا(چهارشنبه) به این استان ۱۵پروژه های عمرانی با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف زیربنایی و تولیدی در مناطق مختلف استان افتتاح می شود.
سید علی اکبر پرویزی تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی چند پروژه مهم دیگر هم در این سفر آغاز می شود،توسعه خراسان جنوبی به اجرای این پروژه ها بستگی دارد ، امیدواریم تصمیم خوبی هم برای شتاب توسعه پایدار و همه جانبه استان گرفته شود.
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف این است، بخشی از مشکل استان که سال ها مورد درخواست مردم و مسئولان است، اجرایی شود.
پرویزی ابراز امیدواری کرد که دومین سفر آقای روحانی منشا خیر و برکت برای مردم خوب و زحمتکش خراسان جنوبی باشد.
به گفته استاندار خراسان جنوبی، مرحله دوم سفر رئیس جمهوری به استان ها برای بررسی مصوبه های مرحله نخست سفرها و میزان اجرایی شدن پروژه های ذی ربط است.
پرویزی اظهار امیدواری کرد که مدیران دستگاه های اجرایی استان بتوانند در سال ۱۳۹۶ با اطمینان خاطر بیشتر و تلاش مضاعف، طرح هایی را که در دست اقدام است، به نحو مطلوب انجام دهند.
نخستین سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی سوم دی ماه ۱۳۹۳انجام شد.

۴ ۱ vote
امتیازدهی به مقاله