استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به معیشت و تکریم معلمان حسب تاکیدات مقام معظم رهبری در صدر برنامه‌های دولت سیزدهم و به طور خاص وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

جواد قناعت در پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که “قدرت و قوت و اعتبار و آبروی یک کشور، بیش از همه‌ چیز به نیروی انسانی آن کشور است. نیروی انسانی را چه‌ کسی درست می‌کند؟ نیروی انسانی را چه‌ کسی نقد می‌کند؟ چه‌ کسی فعلیت می‌بخشد؟ معلم”.

وی افزود: در برگ‌های تاریخ درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دوازدهم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت اسوه علم و تقوا، استاد شهید مرتضی مطهری – استاد گرانقدری که با درک نیازهای واقعی جامعه توانست در روشنگری نحله‌های مختلف فکری به ویژه معلمان و دانشگاهیان در مسیر مبارزه با ظلم و استبداد ستمشاهی نقش مهمی ایفا کند – به درستی “روز معلم” نامیده شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروزه نقش بی‌بدیل معلمان به عنوان مجریان تربیتی و آموزشی نظام تعلیم و تربیت، در توسعه و پیشرفت هر کشوری مورد تاکید و تایید است و تعیین روزی برای پاسداشت قشر تاثیرگذاری که به فرمایش امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) نقش انبیا را در جامعه ایفا می‌کنند، یادآور این مهم است که رشد علوم مختلف و گسترش فناوری‌های نوین که به توسعه و تعالی منجر می‌شود، بدون تردید وامدار تلاش معلمانی است که اصلی‌ترین وظیفه‌شان تربیت و پرورش نیروی انسانی نخبه، مستعد و کارآمد است.

وی گفت: با اذعان به همین جایگاه ارزشمند است که توجه به معیشت و تکریم معلمان را حسب تاکیدات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در صدر برنامه‌های دولت سیزدهم و به طور خاص وزارت آموزش و پرورش قرار داده و گواه این مطلب هم اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بعد از یک دهه تعلل و فراموشی در دولت‌های مختلف است که خوشبختانه توانسته به همت دولتمردان در دولت مردمی ایران قوی، بارقه‌های امید را در دل معلمان روشن‌تر سازد.

قناعت ادامه داد: اینجانب ضمن تقدیر از مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری همه معلمان فرهیخته استان خراسان جنوبی، از خداوند متعال، سلامتی، عزت، پیشرفت و توفیق روزافزون ‌این عزیزان را در استمرار خدمت شایسته و ماندگار به فرزندان این مرز و بوم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم. امید که بتوانیم دست در دست هم با پرورش و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، گام‌های ارزنده‌ای در راستای تعالی استان زرخیر خراسان جنوبی برداریم.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، روز معلم نامگذاری شده و آغاز هفته معلم است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور