#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار نهبندان گفت: از اعتبارات ستاد ملی بازآفرینی شهری، ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سال ۹۷ تا ۹۹ در این شهرستان تعریف شده که تاکنون هفت میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مجید بیکی  در نشست ستاد بازآفرینی شهری نهبندان افزود: از سال ۹۷ تاکنون ۶ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار پنج میلیارد تومان در این شهرستان اجرا شده و چهار پروژه بازآفرینی دیگر در دست اجراست.

وی گفت: برای سال جاری و سال آینده هم پروژه‌های جدید در حوزه بازآفرینی شهری در شهرستان نهبندان تعریف خواهد شد و بازآفرینی شهری برنامه مطلوبی برای هویت‌بخشی به سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده است.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: در حوزه بازآفرینی شهری کارهای پراکنده انجام می‌شد اما اکنون این ستاد نسبت به بهینه‌سازی، احیا و ایجاد زیرساخت‌های جدید در محلات قدیمی و تاریخی ماموریت دارد.

وی با بیان اینکه محیط‌های نامناسب در بافت‌های قدیمی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود گفت: توجه به محلات قدیمی سبب برقراری عدالت اجتماعی در توزیع خدمات است لذا شهرداری باید توزیع مناسبی داشته باشد چراکه در برخی محلات نامناسب، مخروبه و تاریک، فضا برای بزهکاری ایجاد می‌شود.

بیکی افزود: دستگاه‌های اجرایی که سهم مشارکت در ستاد بازآفرینی شهری داشته‌اند تاکنون سهم خود را به اندازه کافی انجام نداده‌اند، ادارات کتابخانه عمومی، بهزیستی، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، شهرداری و شورا باید اقدامات لازم را با هماهنگی شهرداری برای خانه محله داشته باشند تا خانه محله در فرصت مناسب به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: مرمت آسبادهای نهبندان به عنوان یک اثر تاریخی باید در اولویت کاری باشد همچنین برگزاری میز خدمت در بافت‌های فرسوده شهری در راستای رضایت بیشتر مردم باید برگزار شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهنبدان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.