بحث داغ این روزها، بحث بر روی توسعه است. همچنین این روزها، تغییراتی در استان رقم می‌خورد که از سوی برخی از فعالین سیاسی و اقتصادی، مثبت و از سوی برخی دگر، منفی تلقی می‌گردد. اما بحث دیگری که این روزها در کنار بحث توسعه مطرح است، مساله‌ی شکوفایی اقتصاد است که در استانی مثل استان خراسان جنوبی که سال‌هاست چرخ توسعه‌ی آن در گل فرونشسته، نکته‌ی فراموش شده‌ی تمام گمانه‌زنی‌ها است.

گاها شاهد انتصاباتی در استان هستیم که باعث ازار و رنجش افراد نخبه‌ی سیاسی و اجتماعی همسو با دولت می‌گردد و دوگانگی به وجود امده بر انتصابات را در سکوت مدیران استانی دوچندان می‌کنند. مسلما این برخوردها، طیف عظیمی از نیروهایی را که می‌توانند در توسعه‌ی استان نقش‌افرینی کنند از مدار اعتماد خارج می‌کند. این بی‌اعتمادی در بین نخبگان، مسلما بر تغییرات به جا و یا تغییرات منتج از وظایف مسلم مدیر ارشد استانی هم تاثیرگذار خواهد بود. در کلان شهرستان  ها  در حوزه‌های سیاسی هم این‌گونه خواهد بود. آنچنان که در تغییر فرماندار قاین نیز نمود پیدا کرد و تشکیل کمپین چند هزار نفری، هر چند برای مدت کوتاه در حمایت از فرماندار سابق این شهرستان موید این موضوع است.

متاسفانه در این روزها، عمل کردن دوگانه در حوزه‌های مختلف، باعث ریزش حامیان دولت در سطح استان شده است. ریزشی که بعضا می‌شود با توضیحی کوچک، حسن اعتماد ایجاد کرد و از این نیروها در به حرکت در اوردن چرخ توسعه در همه‌ی زمینه‌ها استفاده کرد. آنچه مسلم است این است که گروه‌های سیاسی باید در تغییر مدیران ستادی استانداری، از خود سعه صدر نشان دهند تا استاندار و نماینده عالی دولت بتواند برنامه‌های خود را پیش ببرد. لیکن گروه‌های سیاسی باید در امر توسعه همه‌جانبه با سیستم دولت همراه بوده و در جای خود، از ارمان‌های خویش و انچه بر حق است پا فشاری کنند.

باید به خاطر داشت که ایجاد توسعه، در تعامل گروه‌های مختلف تاثیرگذار به دست می‌اید و دعوا بر سر مدیران ستادی استانداری، راه به جایی نمی‌برد و عملا حامیان دولت، مدیران دیگری مانند مدیر هلال احمر را یکی از پس از دیگری از دست می‌دهند و این موضوع در اینده نزدیک به بحرانی در بین حامیان دولت در سطوح  مختلف مدیریتی از فرمانداران تا مدیران کل رخ خواهد داد و لاجرم بعد از تغییرات در این مدیریت‌های کلان استانی و شهرستانی، بدنه را هم از دست خواهند داد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله