#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون از مجموع ۱۲ مصوبه سفر به شهرستان فردوس به گزارش فرماندار، ۱۰ مصوبه به نتیجه رسیده و ۲ مصوبه هم در دست پیگیری است.

 جواد قناعت در دیدار با امام جمعه، فرماندار، شهردار و جمعی از معتمدین شهرستان فردوس با اشاره به مصوبات نخستین سفر شهرستانی خود به فردوس افزود: فردوس، مقصد سومین سفر شهرستانی بود.

وی بیان کرد: هرچه وفاق و همدلی در ارکان مختلف بیشتر باشد، توفیقات در جذب اعتبارات ملی و استانی نیز بیشتر خواهد شد و در سایه همدلی و اتحاد، مشکلات منطقه بهتر و سریع‌تر مرتفع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به مطالبات مردمی در شهرستان فردوس اشاره کرد و اظهار داشت: بخشی از این مطالبات در سفرهای بعدی که به صورت رسمی یا موردی صورت خواهد گرفت، در دستورکار قرار می‌گیرد و برای رفع آنها برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان این نکته که از مشکل کارخانه آرد شهرستان مطلع است و برای کمک به رونق تولید در این واحد پیگیری‌هایی هم شده است، اظهار داشت: تخصیص ۱۵میلیارد تومان تسهیلات به این واحد تولیدی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: کارخانه‌های آرد استان، یک سوم ظرفیت کار می‌کنند لذا باید برای رونق بیشتر در این واحدها، کمک کنیم و اجازه ندهیم به خاطر این تحولات جهانی و ملی، زمین بخورند.

قناعت جهادی بودن مدیران و کارکردن با جدیت آنها برای رفع مشکلات و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را که به عنوان مطالبات مردمی در جلسه مطرح شد، بجا عنوان کرد و گفت: وظیفه ما این است که جز نوکری برای مردم را در دستور کار نداشته باشیم.

وی افزود: وقتی رییس دولت و اولین فرد قوه مجریه، تمام وقت خود را برای مردم هزینه می‌کند، به دل جامعه می‌رود و به صورت رودررو و در کنار مردم، مسایل را پیگیری می‌کند، ما هم به عنوان نمایندگان این دولت، تکلیفی جز این نداریم که دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تکیه دولت برای رفع مشکلات به توانمندی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های داخلی است تاکید کرد: رییس جمهور از جنس مردم است و جز خدمت به مردم، هدفی ندارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که دولت سیزدهم با آنها دست و پنجه نرم می‌کند اظهار داشت: مهمترین اقدام دولت، اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و رفع مشکلات اقتصادی کشور است، موضوعی که دولت‌های قبل با اذعان به اهمیت آن، جرات ورود به آن را نداشتند.

در این دیدار به برخی از ظرفیت‌های شهرستان فردوس از جمله معدن با ذخیره ۱۰ میلیون تن مس، کارخانه منیزیم به عنوان تنها واحد فرآوری ایران و خاورمیانه و قنات بلده اشاره شد و موضوع تکمیل مجتمع آبرسانی عشایر، شبکه جمع‌آوری و تصفیه خانه فاضلاب هم به عنوان بخشی از مطالبات مردم مطرح شد.