رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: به منظور رعایت بهداشت عمومی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و صیانت از سلامت آحاد مختلف مردم چهارشنبه بازار این هفته در بیرجند تعطیل شد.

احمد لطایفی روز سه شنبه افزود: هنوز برای تعطیلی چهارشنبه بازار در هفته‌های آتی تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی بیان کرد: برای حفاظت از سلامت جامعه در صورت تصویب تعطیلی در هفته‌های آتی، اطلاع رسانی لازم به شهروندان صورت خواهد پذیرفت.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند اظهار داشت: به دلیل اینکه چهارشنبه بازار هر هفته پذیرای تعداد زیادی از شهروندان هم استانی است، برای حفظ سلامت مردم باید تعطیل می‌شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم روز گذشته اعلام کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا و یا مشکوک به کرونا در استان خراسان جنوبی مشاهده نشده، اما این به معنی ایمن بودن در مقابل این ویروس نیست.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: افرادی که دچار علائمی  شبیه بیماری آنفلوآنزا هستند حتی‌الامکان سعی کنند به منظور جلوگیری از ابتلای سایرین و هم به منظور بهبود سریع‌تر، از منزل خارج نشوند.

این بیماری اگرچه واکسن و درمان خاصی ندارد اما قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این کرونا جلوگیری کرد؛ مردم باید از تردد و تماس‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌ را کنار بگذارند.

شستن مداوم دست‌ها با مایع دستشویی یا ضدعفونی کننده یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

به گزارش ایرنا، بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ نفر را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۱ نفر رسیده است.