#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

۲ واحد صنعتی و معدنی خراسان جنوبی به‌ عنوان واحد سبز ملی معرفی و موفق به دریافت تندیس سیمین سبز کشور در سال ۹۹ شدند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در آیین معرفی این واحدها گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در استان و در نهایت در سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بین واحدهای صنعتی و معدنی فعال که در حوزه محیط زیست اقدامات و عملکرد مثبتی داشته‌اند شرکت کویرتایر و معدن پتاس خور به‌ عنوان واحد سبز ملی انتخاب و موفق به دریافت تندیس سیمین کشور شدند.

اسدالله حاتمی افزود: قرار نگرفتن نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال، اجرای سیستم‌های کنترل آلاینده (پساب­، هوا و صدا) سیستم‌های پایش لحظه‌ای، مدیریت پسماند، نظام مدیریت سبز، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO ۱۴۰۰۰، اخذ گواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت  OHSAS ۱۸۰۰۰، آموزش محیط زیست پرسنل و مدیران، فضای سبز، اشاعه فرهنگ محیط زیست و تولید محصول سبز از جمله معیارهای انتخاب واحدهای سبز در کشور بوده است.

وی با طرح این موضوع که صنایع سبز پیشگام در رعایت مسایل محیط زیستی هستند از آنها خواست تا با ورود به حوزه فرهنگ‌سازی در ارایه آموزش‌های زیست محیطی همکاری داشته باشند.

حاتمی در ادامه یادآور شد: قطعا با داشتن نگرش و بینش محیط زیستی مدیران صنایع سبز تاثیرگذاری فرهنگی زیادی در سطح جامعه خواهند داشت.