#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس بیمارستان ولی‌عصر(ع) بیرجند گفت: با توجه به افزایش روند بیماران کرونایی در استان تاکنون ۱۰ بخش بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند به بستری و بیماران سرپایی کرونایی اختصاص یافته است.

دکتر علیرضا محمودی‌راد  افزود: در پیک قبل کرونا تعداد بیماران بستری کم بود اما در دو هفته اخیر بیماران زیاد شده و بخش‌های بستری بیمارستان ولی‌عصر(عج) که به بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود پُر شد.

وی اظهار داشت: بخشی از بیمارستان برای بیماران سرپایی و  تزریق داروی آنها اختصاص یافته بود که با توجه به افزایش بیماران، یک بخش کامل با ظرفیت ۲۰ بستری زن و راهرویی برای بیماران سرپایی مرد نیز اختصاص یافته است.

رییس بیمارستان ولی‌عصر(ع) بیرجند با بیان اینکه اکنون هشت بخش برای بستری بیماران و ۲ بخش به بیماران سرپایی اختصاص یافته است گفت: برخی بیماران به مرور ترخیص می‌شود و هنوز ظرفیت داریم اما اگر هم استانی‌ها رعایت نکنند و تعداد بستری بیماران افزوده شود دچار چالش خواهیم شد.

وی تصریح کرد: تا روز گذشته ۱۹۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان ولی‌عصر (عج) داشتیم که ۱۵۰ نفر بستری و ۴۵ نفر نیز به صورت سرپایی خدمات دریافت کردند.

محمودی‌راد تاکید کرد: مصرف اکسیژن بیمارستان خیلی بالا است و ساعتی ۱۵ کپسول اکسیژن هم در کنار دستگاه اکسیژن ساز مصرف می‌شود همچنین یک دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اختیار بیمارستان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تاکنون خوشبختانه در زمینه امکانات و تجهیرات مورد نیاز بیماران کرونایی در این بیمارستان کمبود نداشته‌ایم و تجهیزات مورد نیاز توسط بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یا از سایر مراکز تامین شده است.

تامین وسایل حفاظت فردی بیمارستان نیازمند مساعدت خیرین

رییس بیمارستان ولی‌عصر(ع) بیرجند گفت: خیرین می‌توانند در این ایام در زمینه تامین وسایل حفاظت فردی مانند گان، ماسک معمولی، ماسک سه لایه و n۹۵ همچنین کپسول اکسیژن و تجهیزات جانبی آن که هزینه‌بر است مساعدت داشته باشند.

وی افزود: مردم و شهروندان استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما بطور کلی در سطح جامعه رعایت‌های فردی کاهش یافته است.

محمودی‌راد بیان کرد: زمان انتقال بیماری کرونای دلتا خیلی زیاد است بگونه‌ای که مشاهده کردیم حتی در فرصت کوتاه و ارتباط نزدیک افرادی که حتی ماسک داشته‌ و رعایت می‌کردند نیز دچار بیماری شده بودند.

وی تاکید کرد: از آنجاییکه این بیماری مدت زمان بیشتری در بدن باقی می‌ماند مدت قرنطینه نیز باید طولانی‌تر باشد لذا درخواست داریم مردم برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان رعایت را جدی گرفته و از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات پرهیز کنند یا اگر در مراسمی حضور پیدا می‌کنند باید جمعیت کم و مدت حضور نیز کوتاه باشد.