همزمان در سه استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پروژه‌های زنجیره ارزش زعفران کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد.

سیدمجتبی موسوی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی،  با اشاره به دستور دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر ورود این ستاد در حوزه زعفران، به رسانه‌های گروهی گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، در خراسان جنوبی مبحث خزانه پیاز زعفران دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۷ هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران است، افزود: هدف نهایی این طرح افزایش راندمان برداشت از مزارع زعفران استان بوده و یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان این حوزه، کاشت مزارع با پیاز اصلاح نژاد شده و عاری از ویروس است که با افتتاح این پروژه این دغدغه برطرف می‌شود.

موسوی با بیان اینکه برای این پروژه بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: خزانه پیاز زعفران در ۵ هکتار کشت شده است که در سال‌های آینده به ۱۰۰ هکتار نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه خروجی این طرح، پیاز اصلاح نژاد شده و عاری از ویروس برای کشاورزان است، تصریح کرد: آموزش کشاورزان در بحث کاشت و برداشت زعفران نیز در دستور کار قرار دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور