فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تشکیل گروه‌های جهادی در همه قشرها امکانپذیر است و تاکنون هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در قالب اقشار مختلف در این استان ساماندهی شده‌اند.

سردار علی قاسمی روز شنبه در آیین آغاز رزمایش بزرگ ۴۴۰ گروه جهادی خراسان جنوبی که همزمان با نخستین روز هفته بسیج در بیرجند برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی ما انقلاب جهادی فرهنگی بود لذا پیش از پیروزی انقلاب، گروه‌های جهادی در صحنه‌های انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه ایمان با جهاد در میدان عمل توام است‌ گفت: ایمان در گوشه مسجد کفایت نمی‌کند و یکی از رکن‌های ایمان، عمل است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: جهاد یک حرکت داوطلبانه و حق‌طلبانه است و این طور نیست که هر گروهی‌ بگوید جهادگر هستیم زیرا از ویژگی‌های جهادگری جدای بر مباحث گفته شده، هجرت و شهادت است.

وی از پیامبر اکرم (ص) به عنوان موسس جهاد یاد کرد و گفت: هجرت و جهاد توام با خدمت است و خودسازی و خدمت به مردم از مهمترین ویژگی‌های جهادگران است.

سردار قاسمی افزود: ما داشته‌های فراوانی داریم که به عنوان زکات داشته‌ها باید خدمت کنیم و جهاد علمی، فکری، عقیدتی، جسمی و مالی از مهمترین جهادها است.

وی اذعان داشت: خودسازی و دگرسازی در هجرت است و تا گروه نشویم و ‌روحیه جهاد نداشته باشیم قطعا آیینه‌ مومن نخواهیم شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی الگوی گروه‌های جهادی است گفت: همه ما مامور به سازندگی و خدمت هستیم و طبیعی است هرجا جهاد و خدمت باشد، مشکلات رخت بر می‌بندد.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که “هرجا روحیه جهادی داشتیم‌ پیروز میدان بودیم” افزود: سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض بین نیازمندان در استان توزیع شد که بیانگر همین سخن معظم‌ له در ارتباط با روحیه جهادی است.

سردار قاسمی در ادامه از توزیع ۱۱ هزار و ۹۰ بسته معیشتی از ۱۷ مهر تا هفتم آذر امسال خبر داد و گفت: ۴۰۰ بسته کفش و لباس، ۲۶۰ بسته لوازم مصرفی، ۵۳ هزار و ۳۰۰ غذای گرم، ۱۰۵ هزار و ۲۳ کیلوگرم گوشت، ۵۶۷ خدمات دارویی، ۵۲ جهیزیه، بهسازی و مرمت ۴۲ واحد مسکونی محرومان و چهار هزار و ۸۱۵ نوشت‌افزار، آزادی ۱۰۰ زندانی و ۶۷ مورد وام قرض‌الحسنه از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

رزمایش بزرگ خدمت‌رسانی ۴۴۰ گروه جهادی در نخستین روز از هفته بسیج همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

این رزمایش در قالب نهضت‌ خدمت مومنانه به مناسبت هفته بسیج با حضور سه هزار و ۶۰۰ جهادگر در ۱۵۰ نقطه استان انجام می‌شود.

۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

هزار و ۵۸۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.