?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین بازده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، تثبیت اشتغال ۸۹۰ نفر بوده است.
عابدی با اعلام این خبر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد:در راستای تخصیص یارانه سود کارمزد به واحدهای صنعتی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷، مبلغ یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در قالب کمک های فنی اعتباری به واحدهای صنعتی استان تزریق شد.
?وی با اشاره به این که این رقم به ۱۶ واحد صنعتی تخصیص یافته، تصریح نمود: ۹ واحد صنعتی کوچک، ۵ واحد صنعتی متوسط و ۲ واحد صنعتی بزرگ استان از این تسهیلات برخوردار شده اند.
?معاون استاندار متذکر شد: در سال ۹۸ از محل اعتبارات سهم بانک ها، تبصره ۱۸، رونق تولید، اشتغال روستایی و سرمایه در گردش، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی متقاضی تخصیص یافته است.
?عابدی ادامه داد: این رقم به نسبت مدت مشابه سال ۹۷، رشد صددرصدی داشته است.
?وی درخصوص ملاک تخصیص اعتبار به واحدهای متقاضی نیز گفت: درخواست های مرتبط با واحدهای متقاضی بعد از طرح در کمیته تسهیلات و انجام بررسی های کارشناسی در فهرست دریافت تسهیلات قرار می گیرند.

?به گفته وی؛ نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری، بانک صنعت و معدن، شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی، اعضای کمیته تسهیلات استان می باشند.
?معاون استاندار از پرداخت یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز گفت و اظهار داشت: در این زمینه به برخی واحدهای صنعتی استان ۲ تا ۵ درصد یارانه سود تسهیلات پرداخت شده است.
?عابدی ادامه داد: رقم یارانه پرداختی به واحدهای صنعتی بزرگ ۲ درصد، واحدهای صنعتی متوسط ۳ درصد و واحدهای صنعتی کوچک ۵ درصد بوده است.
?وی از پرداخت ۲ درصد مازاد بر این رقم به واحدهای صنعتی که در ایام کرونا آسیب دیده اند نیز گفت.
?معاون استاندار یادآور شد: هدف از بررسی طرح ها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ظرفیت تولید، تثبیت آمار تولید در سامانه بهین یاب و کمک به تأمین اقلام مورد نیاز استان در شرایط کرونا می باشد.
?عابدی افزود: مسایل و مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی مشکل دار، بعد از طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ، مورد بررسی قرار می گیرند و در راستای رفع معضلات موجود تصمیماتی اتخاذ می گردد.
?وی ادامه داد: تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه چنانچه منجر به اجرا نشوند، موضوع جهت بررسی نهایی به کارگروه ملی ابلاغ می گردد.