نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بسیاری از اقدامات و رسالتی که نیروی انتظامی در سیستم مسوولیت‌های سازمانی و اداری انجام می‌دهد، تعریف همان امر به معروف و نهی از منکر در دین است.

روز شنبه در دیدار فرمانده جدید انتظامی خراسان جنوبی افزود: نیروی سرفراز انتظامی جمهوری اسلامی ایران گذشته از اقتضای کاری که دارای مسوولیت‌های متعدد و مهم در مدیریت جامعه است در جهت خودسازی بسیار خوب عمل کرده به گونه‌ای که در کنار نیروهایی که از انقلاب جوشیدهاند، کاملا دیده می‌شود.

وی گفت: وقتی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین ذکر می‌شود این تداعی همسویی و همکاری از نیروی انتظامی نیز تبادل به ذهن می‌کند.

امام جمعه بیرجند افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران براساس ارزش‌های انقلاب و دین خودش را ساخته و این بسیار ارزشمند است.

وی گفت: شما هم شغلتان را انجام می‌دهید و هم به وظیفه دینی خود عمل می‌کنید و این توفیق بزرگی است که باید شکر خداوند متعال را به جای آورید که به تعبیری مصداق دعای امام سجاد در ایام هفته “وستخدمنی فی مرضاتک” هستید که خدا شما را در راه رضای خودش به کار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر که بر همه مردم واجب است اصولا هدفش سالم نگه داشتن جامعه از انواع آسیب‌ها و فلسفه اصلی آن محبت و حفظ جامعه است که اکثر اقدامات نیروی انتظامی انجام همین واجب شرعی است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر آبرو، حیثیت، دین و اخلاق شخص را حفظ می‌کند و خیلی از افراد متوجه نفع و ضرر خود نیستند اما شما در ماموریت‌های خود، افراد، خانواده‌ها و جامعه را از ضایعات حفظ می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز نیروی مقتدر و امین انتظامی جمهوری اسلامی ایران محبوب مردم است و این نعمت بسیار بزرگی است.

وی اظهار داشت: کسانی که تقوای الهی را رعایت کنند خداوند متعال محبتشان را در دل‌های مومنان قرار می‌دهد و امروز مردم شما را دوست دارند لذا برای توسعه این محبت و اتصال مسوولان با مردم کار و تلاش مضاعف کنید که اگر درصدی نیز این خودسازی را نداشته باشند از این محیط سالم محروم نمانند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: خداوند متعال شما را حفظ کند تا بتوانید بیش از پیش به جامعه خود خدمت صادقانه داشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان اینکه امروز عالم بزرگوارمان حضرت آیت الله شیخ محمدابراهیم ربانی (قدس سره شریف) از مردم خراسان جنوبی گرفته شدند گفت: ایشان عمری را پرتلاش و بانشاط با همه سن زیادی که داشتند تا آخرین لحظه و با قدرتی که داشتند کار کردند که امیدواریم روحشان شاد باشد.

سرهنگ ناصر فرشید ۲۲ مرداد امسال با حکم فرمانده نیروی انتظامی به عنوان فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی معرفی شد