مدیرعامل بنیاد برکت گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های مهم و با اولویت برای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

 سعید جعفری عصر یکشنبه در حاشیه دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ستاد اجرایی فرمان امام پیگیری، رفع محرومیت، عمران و آبادانی مناطق محروم است.

وی افزود: این ستاد به منظور توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم در طرح‌هایی سرمایه گذاری می‌کند تا زمینه اشتغال در این مناطق فراهم شود و این طرح‌ها امکان ادامه زندگی مناسب در روستاها را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: طرح‌های اشتغالزایی کارآمد و به روز که عمدتا حول محور الگوهای اشتغالزایی اجتماع محور است، دنبال می‌شود.

وی گفت: طرح‌های اشتغالزایی با استفاده از منابع داخلی، آورده مردمی و با اتکا به ظرفیت‌های روستاها به خصوص مناطق محروم از طریق امکانات را برای تامین معیشت پایدار مردم فراهم می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه اگر در روستاها اشتغال نباشد شاهد مهاجرت مردم خواهیم بود گفت: روستاهای زیادی در خراسان جنوبی خالی از سکنه شده چون اشتغال مردم مورد غفلت بوده است.

وی افزود: عوامل قهری طبیعت و خشکسالی نیز مزید بر علت بوده ولی باید تدابیری برای اشتغال براساس آنچه که مردم سال‌ها در روستا زندگی می کردند، اندیشیده شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به خراسان جنوبی گفت: در این سفر تلاش می‌شود با تفاهم نامه بین رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و استاندار خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۰ در حد مقدورات بخشی از دغدغه‌هایی که جامعه روستایی استان با آن درگیر است از جمله اشتغال و معیشت پایدار رفع شود.

سرپرست معاونت عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۸۹ پروژه عمرانی در خراسان جنوبی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت تعریف شده است.

علی واعظی نژاد افزود: از این تعداد ۵۶ پروژه افتتاح شده و ۲۱ پروژه در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان تکمیل و افتتاح می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله