#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار بیرجند گفت: مستندسازی‌ از یادگاران دوران دفاع مقدس در این شهرستان باید تقویت شود تا اطلاعات تکمیل‌تری در دانشنامه دفاع مقدس گنجانده شود.

علی ناصری روز  در نشست کارگروه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بیرجند افزود: هیچ کم‌کاری از ادارات برای همکاری با تکمیل دانشنامه دفاع مقدس قابل قبول نیست مگر اداراتی که هیچگونه مستنداتی در زمینه دفاع مقدس نداشته باشند.

وی گفت: اعمال تعهدات دستگاه‌ها برای تکمیل یادواره‌های شهدا گمنام در شهرستان بیرجند ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: طبق صورتجلسه‌هایی که قبل از تشییع وتدفین شهدا بسته می‌شود ادارات میزبان موظفند نسبت به تکمیل یادمان شهدا اقدام کنند اما در برخی از بخش‌ها هنوز کاستی‌هایی وجود دارد.

فرماندار بیرجند گفت: طبق صورتجلسه سال ۹۶ کارگروه حفظ آثار شهرداری بیرجند موظف به تکمیل یادمان‌های شهدا در پارک‌های پروفسور معتمد نژاد و شعبانیه شده که با کمک‌هایی که از اعتبارات تملک دارایی می‌شود باید نسبت به تکمیل آن اقدام و تا دهه فجر یادمان شهدای پارک معتمدنژاد باید آماده بهره‌برداری باشد.

وی یادآور شد: یادواره‌های شهدای چهکند، حاجی آباد و دستگرد باید به جدیت بیشتری پیش برود تا در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این یادمان‌ها باشیم.

ناصری تصریح کرد: در ارتباط با دانشنامه دفاع مقدس برای پیگیری موضوع باید کل مداخل برای فرمانداری فرستاده شود که بر اساس وضعیت مداخل بتوانیم ابلاغ لازم را به سازمان‌ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: به ادارات تاکید خواهد شد که مدارک و مکاتبات در سازمان‌های مرکزی و بایگانی‌های کشوری را پیگیری و نتیجه را اعلام کنند.

تکمیل یادواره‌های شهدای شهرستان بیرجند و دانشنامه دفاع مقدس از مهمترین مباحث مورد بررسی در این کارگروه بود.