استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف از سفرهای شهرستانی دیدار با مردم، آشنایی از نزدیک با مشکلات آنان و شنیدن درخواست ها و مشکلات از زبان مردم است.

محمد صادق معتمدیان شامگاه پنجشنبه در جمع مردم باغستان در هیات ابوالفضلی این روستا از توابع شهرستان فردوس افزود: تلاش ما در این جلسات این است که بدون واسطه مشکلات مردم را بشنویم چون فرصت به اندازه کافی برای مسئولان است و فرماندار، بخشدار و اعضای شوراها در جلساتی که شرکت می کنند، مشکلات را مطرح می کنند اما بنده تمایل دارم بدون واسطه مشکلات مردم را بشنوم و برای رفع مشکل مردم قدم برداریم.
وی با بیان اینکه به عنوان خدمتگزار وظیفه اصلی ما رفع دغدغه های مردم است گفت: از تمام ظرفیت های استانی و کشوری برای رفع مشکلات استان و تسریع خدمت رسانی به مردم استفاده می کنیم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این سفرهای شهرستانی که با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار می شود، بنا داریم مشکلات مردم را از نزدیک شنیده و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
وی گفت: به شهرستان های مختلف استان سفر کرده و مشکلات اساسی مثل کمبود آب، وضعیت اقلیم و خشکسالی، خالی شدن مناطق از سکنه و سایر را بررسی می کنیم.
معتمدیان یادآور شد: مردم انقلابی، سخت کوش و قانع خراسان جنوبی سرمایه ای ارزشمند برای مسئولان هستند.
وی افزود: امسال خداوند نسبت به مردم کشور و استان عنایت ویژه داشت و فردوس یکی از شهرستان هایی است که بیشترین میزان بارندگی را داشته و بیشترین بارندگی مربوط به روستای باغستان با ۳۸۰ میلیمتر بارندگی از سال زراعی گذشته تاکنون گزارش شده است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: منطقه باغستان از ظرفیت های خوبی برخوردار است و قطب کشاورزی محسوب می شود همچنین این منطقه در بحث زعفران یک برند است که باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.
وی با تاکید بر اینکه روی اولویت های منطقه گردشگری باغستان سرمایه گذاری می کنیم بیان کرد: از سازمان جهاد کشاورزی استان نیز انتظار داریم عنایت بیشتری به این منطقه داشته باشند.
معتمدیان گفت: تلاش داریم ثروتی را که در حوزه کشاورزی و دامپروری به دست می آید سود و عواید آن برای خود مردم منطقه باشد.
وی یکی از اولویت های استان را سرمایه گذاری در خصوص صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: در بحث تخصیص اعتبارات برای توسعه صنایع مرتبط با کشاورزی و باغداری توجه ویژه ای به منطقه باغستان و شهرستان فردوس به عنوان یکی از قطب های کشاورزی لحاظ خواهیم کرد.
استاندار خراسان جنوبی به قنات بلده فردوس یکی از آثار ثبت جهانی اشاره کرد و افزود: مردم و گذشتگان قرن ها از آب قنات بلده استفاده کرده اند اینکه اکنون شاهد نارضایتی مردم از کیفیت بد آب باشیم، درست نیست.
وی ادامه داد: به مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ماموریت می دهیم به طور ویژه روی این موضوع کار کنند تا بتوانیم دغدغه به حق مردم را رفع کنیم.
معتمدیان یکی دیگر از خواسته های مردم منطقه باغستان را تبدیل آن از روستا به بخش دانست و گفت: در خصوص بحث تقسیمات کشوری در مجموعه استان به دنبال ارایه خدمات بیشتر به مردم هستیم و هرچه ساختارهای ما در مناطق بیشتر باشد، ارایه خدمات آسان تر انجام می شود.
وی اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی تازه تاسیس است و شهر بیرجند با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد بخش مستقل است اما به مجموعه معاونت سیاسی استانداری ماموریت دادیم که مطالبات مردم پیگیری شود.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تبدیل روستا به بخش در اختیار استاندار و وزیر کشور نیست بلکه در حوزه دولت است گفت: بعد از ۶ سال، اخیرا تصمیماتی برای تقسیمات کشوری در کل کشور انجام شده که در استان ما سه روستا در حد جابه جایی روستا از یک بخش به بخش دیگر الحاق یافت و باید درخواست ها حتما کارشناسی شده و بر مبنای چارچوب قانونی باشد.
وی از مردم و مسئولان فردوس خواست نظرات کارشناسی را برای تبدیل روستا به بخش لحاظ کنند و اضافه کرد: مخالفتی در ارتقای منطقه باغستان نداریم اما طرح ما باید کارشناسی شده باشد تا نتیجه دهد.
معتمدیان گفت: مدیران استان تلاش خود را برای خدمت گزارشی به مردم می گذراند در حالیکه بهترین کار ما رفع مشکل مردم است لذا به مدیران توصیه کرده ایم میان مردم حضور پیدا کرده و مطالبات مردم را شنیده و پیگیری کنند.
روستای باغستان به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری در ۱۵ کیلومتری شهر فردوس قرار دارد. این روستا دارای ۷۰۰ خانوار و ۲ هزار ۷۰۰ نفر جمعیت است.
استاندار خراسان جنوبی عصر امروز (پنجشنبه) در هفتمین سفر شهرستانی خود وارد فردوس شد و از مجتمع پرورش و اصلاح نژاد بز سانن شهرستان فردوس و باند امداد و نجات در این شهرستان نیز بازدید کرد.
استاندار خراسان جنوبی همچنین امروز به همراه سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از محل واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس دیدن و در آیین گرامیداشت واقعه پنجم اردیبهشت شرکت کرد.
معتمدیان روز گذشته نیز ضمن بازدید از روستاهای سیل زده شهرستان های بشرویه و طبس، مشکلات ساکنان این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
شهرستان فردوس در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله ۱۹۵ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله