معاون فنی صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: تمامی زیرساخت‌ها و امکانات فنی برای پوشش زنده اجلاسیه ملی جهادگران که فردا (۱۳ شهریور) در فردوس برگزار می شود، فراهم شده است.

حمید نظیف‌کار افزود: از ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای پوشش مراسم‌ و برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس انجام شده است.

وی گفت: با پیگیری و همت همکاران فنی و شرکت مخابرات استان و شهر فردوس ارتباط زمینی در بستر فیبرنوری بین امام‌زاده سلطان ابراهیم و مصلای شهر فردوس (محل برگزاری مراسم) تا صدا و سیمای مرکز برای پوشش زنده مراسم اجلاسیه ملی جهادگران برقرار شده است.

معاون فنی شبکه خاوران اظهار داشت: با توجه به گستردگی و پراکندگی محل‌های برگزاری اجلاسیه، ۲ دستگاه واحد سیار و یک دستگاه سامانه صدا و تصویر و دوربین‌های پرتابلی از ساعات اولیه روز یکشنبه تا پایان شب مراسم را به‌صورت زنده پوشش می‌دهند.

وی همچنین از استقرار یک دستگاه خودروی اس ان جی سازمان صدا و سیما و دستگاه‌های سیگنال‌رسانی اینترنتی برای پوشش این اجلاسیه ملی خبر داد.

نظیف‌کار گفت: پوشش زنده اجلاسیه ملی جهادگران به‌طور رسمی از روز چهارشنبه نهم شهریور آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۰ ارتباط با شبکه‌های استانی برقرار شده است.

وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با واحد ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای رسانه ملی تمامی زیرساخت‌ها برای انعکاس این رویداد ملی از سایر شبکه‌های استانی و سراسری فراهم است.

اجلاسیه ملی جهادگران فردا (یکشنبه) ۱۳ شهریور همزمان با سالروز حضور مقام معظم رهبری در فردوس پس از زلزله سال ۱۳۴۷ و ارائه خدمات جهادی به زلزله‌زدگان این منطقه، با حضور مسوولان کشوری و لشکری در این شهرستان برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری این اجلاسیه ملی ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور در این استان حضور می‌یابند. همچنین در این اجلاسیه کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب با عنوان «دوباره فردوس» رونمایی خواهد شد.

برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران با عنوان “جهاد مقدس” از اوایل شهریور ماه با حضور گروه‌های جهادی خدمت‌رسان در شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی آغاز شد و ادامه دارد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور