دکتر محمد مهدی مروج‌الشریعه ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور  جوانان خراسان‌جنوبی، به ظرفیت عظیم کویر استان و عدم بهره‌مندی دانشجویان از این مناطق بکر اشاره کرد و اظهار داشت: چطور یک فرانسوی شبانه به استان می‌آید و از مناطق بکر کویر استان بهره‌مند می‌شود اما در خود استان بسیاری از دانشجویان از این مناطق بی اطلاع هستند؟

وی از عدم مراجعه دانشجویان به استانداری جهت بهره‌مندی از کویر و تجهیزات لازم گلایه کرد و گفت: متأسفانه تاکنون هیچ مراجعه‌ای مبنی بر تأمین تجهیزات ولو خودروی سواری از سوی دانشجویان به ما نرسیده است.

 باید از دور باطل خارج شویم

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه با همین تخصیص‌ها و بودجه‌های اندک هم می‌توان برای جوانان به صورت مسئله‌محور کار کرد، تبیین کرد: باید از دور باطل خارج شویم و اینگونه نباشد که یک عده جوان در روستاهای استان مشغول به خدمت رسانی شوند و مسؤولان در یک فضای دیگر سیر کنند.

مروج‌الشریعه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در میدان عمل با هم کار کنیم باید مسئله محور پیش رویم، عنوان کرد: به دنبال کار برای جوانان هستیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه خود جوانان هم وارد میدان شوند.

لزوم تعریف فلسفه نشاط اجتماعی/ به سخن گفتن اکتفا می‌کنیم!

وی در پاسخ به سخن شهریاری دبیر مجمع جوانان استان و خرد مبنی بر اینکه بیرجند به شهر بازنشسته‌ها معروف است، مطرح کرد: در وهله اول باید فلسفه نشاط اجتماعی را تعریف و چهارچوب آن نیز تبیین شود.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: همه به هم می‌گوییم استان بازنشستگان! ولی تنها به سخن گفتن اکتفا می‌کنیم و در صحنه عمل صفر هستیم، جالب‌تر اینکه همه افرادی که این موارد را می‌گویند بقیه را مخاطب قرار می‌دهند و خود را عقب می‌کشند!

در حیطه ورزش دسته‌جمعی چه کارهایی انجام دادیم؟

مروج‌الشریعه با اشاره به اینکه جهت نشاط اجتماعی و در حیطه ورزش دسته‌جمعی به ویژه برای جوانان چه کارهایی انجام دادیم؟ چند پیاده روی جمعی در شهر ایجاد کردیم و چه مشوق‌هایی برای جوانان گذاشتیم؟، اضافه کرد: متأسفانه در استان به چنین موارد فکری نمی‌کنیم و ظرفیت‌های استان را از دست می‌دهیم.

وی با اعلام اینکه اگر این موارد ( ورزش همگانی) هزینه‌ای دارد شخص استاندار پای تمام هزینه‌ها است، مطرح کرد: باید آستین همت را بالا بزنید و با حرف عملی وارد میدان شوید لذا باید فکری به حال ورزش‌های همگانی شود.

نبود تالار گفتگوی سیاسی؛ ضعف موجود در استان

استاندار خراسان‌جنوبی نبود تالار گفتگوی سیاسی را  از ضعف‌های موجود در استان دانست و افزود: متأسفانه همیشه درگیر حواشی هستیم و در این شرایط هم به خودمان و هم به جامعه و جوانان ظلم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر واقعیت‌های استان در حوزه یک آسیب بالاتر است اول از آن حوزه شروع کنیم، مطرح کرد: باید تلاش کنیم تا چند موضوع اساسی را برای جوانان به صورت مسئله محور پیش ببریم.

جلساتی که خروجی لازم را ندارند

مروج‌الشریعه دستور کار ستاد ساماندهی امور جوانان را سنکین ارزیابی کرد و بیان داشت: دستور کارهای سنگینی برای این جلسات پیش‌بینی شده که متأسفانه به جمع بندی روشنی نمی‌رسیم و زمانی که پهنه وسیعی از مطالب مطرح شود مشخص است به یک کلام حکیمانه، جمع‌بندی و اذان ختم می‌شود و عملا خروجی لازم را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری مسائل مربوط به جوانان از منظر ستاد ساماندهی امور جوانان نیازمند یک نظام‌نامه و سند است، توضیح داد: متأسفانه جلسات به تنها چیزی که اکتفا می‌کنیم توصیه به یکدیگر است لذا نباید در این ستاد مباحث از باب انشایی و توصیه‌ای مورد بحث قرار گیرد.

جهادگران جوانی که مورد غفلت مدیران قرار می‌گیرند

استاندار خراسان‌جنوبی به اردوهای جهادی و فعالیت جوانان در قلب روستاها اشاره کرد و گفت: یک سری از جوانان در قلب روستاها اردوهای عمران، اخلاق، آبادانی و اقتصاد را شروع کردند، مگر اینان جوانان جامعه نیستند آیا تاکنون مدیری به این جوانان سر زده؟ رابطه ستاد با این جوانان چیست؟

مروج‌الشریعه با گلایه از اینکه آنچنان تحت تأثیر بایدها و نبایدها قرار می‌گیریم که وقتی پروژه‌ای مطرح می‌شود تعیین تکلیف نمی‌شود، اعلام کرد: فردی که مسؤول مطالعات یک طرح است و می‌خواهد به راهبرد برسد باید در جلسات حضور داشته باشد و پیام‌های لازم را دریافت کند و بداند جایگاه جوان و جامعه کجا است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله