۴۹ کیلومتر از عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب بیرجند باقی مانده که ۲۲ کیلومتر آن بدون قرارداد مانده است.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: با توجه به بافت محدوده موسی ابن جعفر و شمال شهر که آب را جذب نمی‌کند و مشکلاتی که در فاضلاب آن منطقه به وجود آورده بود، پروژه  شبکه جمع آوری فاضلاب بیرجند با ظرفیتی محدود در دهه ۷۰ استارت خورد.

او گفت: با توجه به این که در مناطق دیگری از شهرستان نیز این مشکل وجود داشت این پروژه نیاز به ارتقاء پیدا کرد تا بتوانیم تمام مناطق شهر را پوشش دهیم.

امامی گفت: با وجود تمام محدودیت‌های مالی، منابع توسعه پروژه از طریق بانک اکو تأمین شد و مدل دو این تصفیه خانه از سال ۹۴ استارت خورد که می‌توان گفت یکی از مدرن‌ترین طرح‌های تصفیه خانه در کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از علل طولانی شدن اتمام پروژه می‌توان به توسعه‌ای بودن آن اشاره کرد؛ یعنی در این سال‌ها مساحت‌های زیادی به محدوده شهر الحاق شد که این امر، پروژه را نیازمند توسعه می‌کرد.

او گفت: در حال حاضر در مراحل پایانی پروژه به سر می‌بریم و تقریبأ از  شبکه جمع آوری فاضلاب بیرجند، ۴۹ کیلومتر باقی مانده است که ۲۷ کیلومتر از آن را قرار داد بسته ایم و ۲۲ کیلومتر دیگر مانده است و در صورت بستن قرارداد، پروژه به اتمام می‌رسد.

امامی گفت: البته با توجه به طرح جهش تولید مسکن، حدود ۲۰ هکتار زمین در محدوده سایت اداری به محدوه شهر الحاق شده است که پروژه فاضلاب را ادامه دار و نیازمند توسعه می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: قرار بر این است از آب به دست آمده از تصفیه فاضلاب، در کشاورزی و صنعت استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ک