فرماندار سربیشه گفت: حادثه آتش‌سوزی در گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان که به علت واژگونی تانکر سوخت رخ داد، مهار شد.

محمد محمدی افزود: این حادثه ساعت ۹:۱۰ امروز بر اثر واژگونی تانکر سوخت تبعه افغان رخ داد و ساعت ۱۲ مهار شد.

وی بیان کرد: در این حادثه با دستور به موقع استاندار خراسان جنوبی ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشان مستقر در مرز ماهیرود و یک دستگاه آتش‌نشان از بخش درح برای مهار آتش اعزام شدند.

فرماندار سربیشه گفت: دستور به موقع استاندار خراسان جنوبی و همکاری خوب مرزبانی استان باعث شد تا با مهار به موقع آتش‌سوزی از وقوع حادثه گسترده و وسیع جلوگیری شود.

صبح امروز به علت واژگونی تانکر سوخت تبعه افغان حادثه آتش‌سوزی در گمرک مرزی ابونصر فراهی افغانستان رخ داد و این حادثه خسارت جانی نداشته و راننده خودرو که تبعه افغانی است، مشکل خاصی ندارد و سالم است.

سال گذشته نیز آتش‌سوزی در گمرک ابونصر فراهی افغانستان پیش از ظهر شنبه ۱۶ اسفند بر اثر آتش گرفتن چند مخزن سوخت روی داد که با تلاش ۶ و نیم ساعته آتش‌نشانان و نیروهای امدادی اعزامی از خراسان جنوبی در عصر همان روز مهار شد.

آتش به دلیل حجم بالای مخازن سوخت موجود در منطقه همچنین وزش باد رو به گسترش بود و با درخواست والی فراه افغانستان از استاندار خراسان جنوبی، نیروهای کمکی به گمرک مرزی این کشور اعزام شدند.

تجهیزات، امکانات و تاسیسات پایانه و گمرک مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی با محل حادثه فاصله دارد و این حادثه در حوزه سرزمینی ما خسارت مالی و تلفات جانی نداشت.

۲ تانکر حامل سوخت نیز پنجم اسفند پارسال در سایت منطقه ویژه اقتصادی واقع در پایانه مرزی ماهیرود دچار حریق شدند که یک دستگاه کامیون مربوط به ایران و یک دستگاه مربوط به افغانستان بود. این حادثه آتش‌سوزی نیز با تلاش آتش‌نشانان به سرعت مهار شد و تلفات جانی نداشت.

همچنین تاسیسات گمرک مرزی اسلام‌قلعه افغانستان واقع در مقابل گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی عصر ۲۵ بهمن ماه دچار انفجار تانکرهای سوخت و آتش‌سوزی سنگین و گسترده شد. شدت این حادثه موجب شد تا والی هرات برای امداد و پشتیبانی مهار بحران از استاندار خراسان رضوی درخواست کمک کند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد که فعال‌ترین آنها مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.