نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه رانندگی اخیر در محور قاین – بیرجند، گفت: تکمیل هر چه زودتر دوبانده سازی این محور را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

سلمان اسحاقی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در کشورهای مختلف در دنیا تحقیقات فراوانی در بحث کرونا انجام می‌شود به ازای هر لیتر ویروس ۳۰ دوز واکسن و در هند به ازای ۱۸۰۰ دوز تولید می‌شود، اما در ایران اسلامی، دانشمندان برکت می توانند به ازای هر لیتر ویروس بین ۳ تا ۴ هزار دوز واکسن تولید کنند.

وی افزود: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از همان ابتدا به موضوع تقویت دانش بنیان ها و دانشمندان داخلی کشور بود و واکسن کرونایی که به مقام معظم رهبری تزریق شد توسط دانشمندانی ساخته شده که میانگین سنی آنان ۳۰ سال است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تولیدکننده دستگاه ونتیلاتور در کشور هستند و در بحث بهداشت و درمان برخی کشورها حاضرند بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار به ایران بدهند تا اطلاعاتی که در مورد واکسن داریم را در اختیار آنان قرار دهیم.

اسحاقی با بیان اینکه اکنون ایران در حوزه بین الملل در حال مذاکرات برجام با ۱+۴ است و مجلس شورای اسلامی نظارت بسیار خوب و شایسته‌ای انجام می دهد، تصریح کرد: یکبار دیگر امریکا خباثت خود را نشان داد و امروز شاهد ناامنی در افغانستان هستیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هم مرزی خراسان جنوبی با کشور افغانستان و اهمیت حفظ امنیت در استان، بیان کرد: متاسفانه آنطور که شایسته و بایسته است دستگاه دیپلماسی را در این خصوص شاهد نیستیم و بنظرم لازم است که وزارت امور خارجه در این موضوع ورود جدی و میانجی‌گری داشته باشد که بتواند تثبیت امنیت در کشور افغانستان را به خصوص در شهرهای هم مرز با کشور ایران را داشته باشد.

وی با اشاره به تصمیم جدید مجلس برای فضای مجازی در کشور، اظهار کرد: از شما درخواست می‌کنم که از همه نخبگان و صاحب نظران برای طرح امنیت اینترنت که در مجلس قرار است مطرح شود، نظر خواهی صورت گیرد.

اسحاقی در بخشی دیگر از سخنان خود به حادثه غم‌انگیز روز گذشته در محور جاده بیرجند ـ قاین اشاره کرد و یادآور : اتفاق نامبارکی در محور بیرجند قاین رخ داد که دل همه را به درد آورد این جاده که از سال ۸۴ که موضوع دوبانده‌سازی آن شروع شد تا سال ۹۸ تنها ۴۷ کیلومتر کار شده بود و تلاش‌های زیادی از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان به همراه بنده دنبال شد چرا که دغدغه ما این است که این محور به خوبی تمام و اصلاح شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرشنان کرد: در سازمان برنامه و بودجه تلاش داریم  محور بیرجند ـ قاین با بدهی مواجه نشود و از سویی دیگر ازسال‌های ۸۴ تا ۹۸ تنها ۴۰ کیلومتر  دوبانده‌سازی شده بود،که از سال گذشته با پافشاری و حضور مدیر کل راه شهرسازی استان در یک سال ۲۷ کیلومتر دیگر کار شد و هنوز هم درحال کار است و همچنان پیگیری ویژه تری انجام خواهیم داد تا در اتمام این محور هرچه زودتر تسریع شود.

اسحاقی در صفحه شخصی خود نیز بر تخصیص بیشتر اعتبارات به حوزه راه تاکید و دلیش را تصادفات بی شمار در جاده‌های خراسان جنوبی ذکر کرد.