?استاندار خراسان جنوبی گفت: اهتمام و موفقیت در جذب اعتبارات ملی از شاخص ارزیابی مدیران استان می باشد.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد:سماجت و قدرت چانه زنی برای جذب اعتبارات ملی از ظرفیت های مدیریتی است که باید به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرد.
?وی با تأکید بر این که تنها ۱۵ درصد منابع در اختیار استان ها قرار می گیرد، ادامه داد: با عنایت به این که بخش عمده ای از اعتبارات در سطح ملی دیده شده، لذا این وظیفه و هنر مدیران دستگاه هاست که با انعکاس درست شرایط استان، ظرفیت ها و نیازها نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام نمایند.
?به گفته وی؛ مدیران می بایست برای تحقق این هدف از فرصت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، معاونین استانداری و سازمان مدیریت استفاده کنند.
?استاندار با اشاره به تجربه های قبلی استان در این زمینه گفت: افزایش اعتبارات حوزه های راه، بهداشت و… در اثر جذب منابع ملی باید در دیگر ادارات نیز تکرار شود.
?ملانوری تأکید کرد: رایزنی ها برای جذب اعتبارات ملی در سال جاری نیز باید ادامه یابد.
?وی متذکر شد: باید تلاش کنیم اعتبارات تخصیصی به دستگاه ها در راستای رفع نیازهای ضروری استان هزینه شود.
?به گفته وی؛ تبادل به موقع موافقت نامه های دستگاه ها، تأثیر بسزایی در روند اجرای پروژه ها دارد و کار را شتاب می بخشد.
?استاندار، انتخاب پیمانکاران صاحب صلاحیت و نظارت دقیق بر روند اجرای پروژه ها را نیز مهم خواند و گفت: نظارت های ضعیف، کیفیت پروژه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

?ملانوری به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح های استان نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از حوزه ها مثل گردشگری با وجود ظرفیت های خوبی که در استان داریم و انتظارمان این است که خراسان‌ جنوبی به بکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل شود، باید از قابلیت های بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم.
?نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر این که جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز از هنرهای مدیریتی است، گفت: مدیران باید شرایط را برای ترغیب سرمایه گذاران به مشارکت در اجرای طرح و برنامه ها فراهم کنند.
?وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست؛ با تعامل و هم افزایی و اولویت دادن به ضرورت ها، در راستای توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن استان اقدام نمایند.
?به گفته وی؛ نگاه جزیره ای و تفکر دستگاهی مدیران، دسترسی به توسعه پایدار را غیر ممکن می کند.
?استاندار با اشاره به اهمیت پژوهش و اجرای طرح های تحقیقاتی در کیفی سازی پروژه ها، اظهار داشت: در سال های گذشته با وجود این که دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی زیادی در اغلب مناطق ایجاد شده اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.
?ملانوری تأکید کرد: دانشگاه ها باید به کمک دستگاه ها بیایند و مدیران نیز می بایست از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
?وی در بخش دیگری از سخنانش به قانون فروش املاک مازاد دستگاه ها اشاره کرد و متذکر شد: مدیران در فروش املاک مازاد، آینده استان را نیز لحاظ کنند و در این زمینه به گونه ای اقدام کنند که فروش این املاک در بلند مدت عوارضی به همراه نداشته باشد.
?شایان ذکر است: این جلسه با سه دستور کار توزیع اعتبارات، بررسی طرح های پژوهشی و نحوه استفاده دستگاه ها از فاینانس های مالی برگزار شد.