هادی شاهوردی در جلسه تبیین نظام مسائل شناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه گردشگری مجوعه مغفول شده استان است با همه ظرفیت هایی که دارد.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه گردشگری می تواند یکی از پیشران های اقتصادی کشور باشد، افزود: در استان متاسفانه تجربه این موضوع نشده است و ظرفیت های استان را معرفی نکردیم.

 

وی در ادامه گلایه کرد: تنها به دو بخش صنعت و کشاورزی در استان خراسان جنوبی توجه داریم و میلیاردها اعتبار در این بخش ها هزینه کرده ایم.

 

شاهوردی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی با اندک اعتباری سبب ایجاد اشتغال می شود، ادامه داد: در بحث آموزش شهرستان ها را تعیین تکلیف کردیم به طور مثال هر شهرستان روی یک محصول تمرکز داشته باشد تا یک کار با کیفیت داشته باشیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پایانه صادراتی محصولات صنایع دستی راه اندازی شود، گفت: متاسفانه محصولات صنایع دستی استان به صورت چمدانی ارسال می شود و تلاش می کنیم تا اطلس صنایع دستی استان تهیه شود.

وی با توجه به اینکه محصولات مزیت دار یک مزیت گردشگری است، افزود: آیین برداشت عناب، زعفران و زرشک و… از جمله طرح های گردشگری محسوب می شود و می توانیم تور گردشگری خاص جذب کنیم و ارتباط با کشاورزی و صنعت و معدن افزایش یابد.

 

شاهوردی بیان کرد: معادن زعال سنگ استان یک ظرفیت و جاذبه است و می توانیم گردشگر خاص در این زمینه به استان خراسان جنوبی جذب کنیم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه کویر یکی از فرصت های مزیت دار در زمینه جذب گردشگران است، گفت: توجه گردشگران اروپایی امروز به خراسان جنوبی به خصوص کویر دهسلم جلب شده است و زنده کردن و شناسایی ظرفیت های کویر استان در دستور کار قرار گیرد.

 

وی در پایان بیان کرد: خراسان جنوبی می تواند چهارمین مرکز گردشگری مذهبی باشد و در زیارت هم پتانسیل لازم برای جذب گردشگران وجود دارد.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور